Acces rapid la informaţii, economie de timp şi de efort. Iată principalele avantaje de care beneficiază un potenţial cumpărător la vizitarea unui târg imobiliar online.
În timp ce vânzările de locuinţe continuă să plutească în expectativă, modalităţile de promovare a acestora devin din ce în ce mai diversificate. Ultima tendinţă în domeniu constă în extinderea masivă către mediul online, prin lansarea de târguri imobiliare virtuale.
ImoSfera, primul eveniment de acest gen, organizat de www.imobiliare.ro, a avut loc în luna iunie a acestui an. Acesta a fost conceput în primul rând ca „un mod nou, inedit, de promovare”. Piaţa imobiliară trece printr-o perioadă dificilă şi este nevoie de asemenea iniţiative prin care putem atrage atenţia asupra acestui sector într-un context pozitiv. Fiind prima acţiune de acest gen, proiectul ImoSfera şi participanţii săi s-au bucurat de o mare atenţie: peste 38.000 de vizite în săptămâna respectivă, subliniază Daniel Crainic, marketing managerul www.imobiliare.ro. Acesta precizează că avantajele unor astfel de evenimente sunt multiple – atât pentru expozant, cât şi pentru consumatorul final: accesibilitate, costuri reduse de timp şi resurse, oferte inedite etc..
Promoţii şi pentru vizitatorii online
Trendul evenimentelor virtuale nu s-a oprit însă aici. O componentă online a avut şi Regata Imobiliară – un târg de case, maşini şi yachturi de lux, organizat de www.imopedia.ro, în luna august a acestui an. Acum, şi un târg imobiliar tradiţional face un pas în această direcţie.
Astfel, ediţia de toamnă a Project Expo, ce se va desfăşura în perioada 3-5 septembrie 2010, se va desfăşura şi pe o platformă virtuală, au anunţat ieri organizatorii.
Am decis ca târgul să aibă şi o componentă online din două motive”, spune Sorin Săraru, managing partner Project Events. Primul ar fi ca acei potenţiali cumpărători care nu au posibilitatea de a ajunge la târg sau care nu sunt din Capitală să poată avea acces la ofertele speciale oferite de către dezvoltatori. „După ediţia Low Cost, ne-au sunat foarte mulţi oameni din afara Bucureştiului, care aflaseră despre târg de la ştiri”, motivează Săraru. După ce târgul se va încheia, site-ul va fi menţinut, însă va cuprinde doar descrierea proiectelor, fără a include şi secţiunea de oferte speciale. Al doilea motiv ce a stat în spatele lansării componentei onlie a Project Expo este de a veni în întâmpinarea expozanţilor, prin furnizarea unei noi modalităţi de promovare – una mai nouă şi mai rapidă.
Instrumente de promovare complementare
În ceea ce priveşte extinderea acestui trend în domeniul marketingului imobiliar, este necesară o precizare. Daniel Crainic spune că un târg online intervine mai mult în procesul de informare, de selecţie de către consumator. Pentru ca acesta să încheie însă o tranzacţie, este nevoie de mai mult decât atât. „Personal, cred în campaniile integrate şi în îmbinarea diferitelor tehnici şi mijloace de promovare. Promovarea în cadrul unui târg virtual poate fi complementară prezenţei la un târg tradiţional. Vorbim de modalităţi diferite de promovare, care ţintesc diferit şi se completează”, adaugă managerul de marketing al imobiliare.ro.
La rândul său, reprezentantul Project Events este de părere că extinderea târgurilor imobiliare spre mediul online e ceva ce ţine mai mult de dezvoltatori. Asta pentru că ei sunt cei care trebuie să aloce resursele necesare gestionării relaţiei cu vizitatorii din mediul virtual. În prezent, dezvoltatorii sunt doar parţial deschişi către acest gen de eveniment. Unii cred că abilităţile lor de negociere funcţionează mult mai bine faţă în faţă, aşa că preferă un mod de promovare tradiţional.
Din punctul de vedere al organizatorilor şi expozanţilor, un spaţiu expoziţional virtual prezintă în primul rând avantajul unor costuri reduse. Spre comparaţie, ediţia din luna martie a târgului Timon a costat 500.000 de euro, potrivit organizatorilor. La polul opus, organizarea ImoSfera s-a ridicat la 15.000 de euro. În acelaşi timp, realizarea componentei virtuale a Project Expo din această toamnă este estimată la circa 15% din bugetul alocat întregului eveniment.