Cauți un cumpărător? Apelează la home staging și-l vei găsi în cel mai scurt timp. Mai mult, vei vinde proprietatea cu cel mai bun preț, spune Iulian Niculae, Realtor Victoria Consult, specialist cu peste 25 de ani de experiență în imobiliare.
Home staging-ul cuprinde o serie de operațiuni pe care nu trebuie să le pierzi din vedere atunci când îți pregătești locuința pentru vizionare. Obiectivul acestora este de a o face cât mai atractivă în fața potențialilor cumpărători și de a încheia astfel tranzacția cât mai rapid, la prețul cel mai bun pe care îl permite piața.
Ideea de staging imobiliar nu este nouă, aceasta apărând încă din anii ’70 în Statele Unite ale Americii. Acolo, studiile realizate de specialiști în domeniu au arătat clar beneficiile pe care le pot aduce astfel de servicii în procesul de tranzacționare.
O proprietate pentru care nu s-a făcut home staging se vinde în 102 zile. Cu home staging, proprietate poate fi vândută în 45 de zile. Mai mult, diferența de preț între două proprietăți identice ca tipologie poate ajunge la până la 10%, în cazul în care una dintre ele a beneficiat de home staging, după cum ne-a explicat Niculae, prezent în platoul imoExpert.
El ne-a mai oferit un exemplu. În Suedia, agenții imobiliari care lucrează cu designeri și au chiar și mobilă pe care o folosesc pentru amenajarea proprietăților în vederea vizionării reușesc să obțină prin home staging prețuri cu 10% mai mari față de cele la care s-ar vinde apartamentele în cazul în care acestea ar fi goale la vizionare.
În România, serviciile de home staging sunt oferite, în principal, de agenții imobiliari care au adoptat modul de lucru în reprezentare exclusivă.
Recomandări de home staging pentru proprietari
Totul începe, bineînțeles, cu o curățenie desăvârșită, urmată de îndepărtarea tuturor obiectelor personale care pot lega contextual locuința de actualul proprietar. Un exemplu – fotografiile alături de familie.
Următorul pas pe care ar trebui să îl urmezi este acela de a da impresia unor încăperi cât mai mari. “Îi sfătuiesc (n.r. pe proprietari) să elibereze locuința de mobilă care prisosește pentru a crea spațiu. Cumpărătorii iubesc o locuință spațioasă”, a explicat Iulian Niculae, invitat în platoul emisiunii imoExpert.
Este important, totodată, ca locuința să pară cât mai luminoasă, să nu existe urme de animale de companie, să fie eliminate mirosurile neplăcute și să se acorde o atenție sporită detaliilor care vor ajunge să facă diferența – cearșeafurile să fie noi, prosoapele din baie să fie curate și pufoase.
De ce sunt toate aceste lucruri importante? Pentru că un potențial cumpărător își formează o opinie despre locuință în primele 7-10 secunde ale vizionării.
Află toate recomandările specialistului din cea mai nouă ediție imoExpert:
vasile.pusca
Idei interesante, dar nu va avantati cu precizarea termenului in care se va vinde proprietatea.