Valoarea de piata a proiectului Casa Radio a crescut la 181,6 milioane euro

scris de Bloombiz in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 24 Martie 2010, Ultima actualizare: 24 Martie 2010

Valoarea de piata a terenului si constructiilor aferente proiectului Casa Radio Plaza (Dambovita Center) din Bucuresti a crescut anul trecut cu 14,4%, la 181,6 milioane euro, de la 158,7 milioane euro la finele lui 2008, dar valoarea complexului dupa finalizare a fost evaluata in scadere cu 25%. 

Potrivit evaluarii efectuate de King Sturge, citata in raportul anual al Plaza Centers, actionarul majoritar al proiectului Casa Radio, valoarea Dambovita Center dupa finalizare este estimata la 693,1 milioane euro, precizeaza Mediafax.
La sfarsitul anului 2008, valoarea dupa finalizare era plasata in jurul nivelului de 927 milioane euro.
Casa Radio, una dintre cele mai mari cladiri din Romania, va fi demolata in proportie de 70%, pe amplasamentul acesteia urmand sa fie dezvoltat un proiect imobiliar, cu o suprafata construita de 600.000 de metri patrati, de catre Plaza Centers in parteneriat cu statul roman.
Prima etapa a proiectului Dambovita Center urmeaza sa fie finalizata in 2013, iar proiectul va include o zona comerciala, spatii de birouri, camere de hotel clasificate la cinci stele, un cazinou, hipermarket si o sala de conventii si conferinte, potrivit raportului.
Plaza Centers detine in total noua terenuri sau proiecte in dezvoltare in Romania, majoritatea de retail, dar si spatii de locuinte, hoteluri si birouri.
Valoarea totala a activelor (terenuri si constructii) detinute de companie pe piata romaneasca a crescut anul trecut cu 14%, de la 223,5 milioane euro la 254,79 milioane euro, avans determinat partial si de achizitionarea unui teren in vederea construirii unui mall in Constanta cu o suprafata de inchiriat de 18.000 metri patrati.
Acest activ este evaluat la 11,06 milioane euro.
Investitorul israelian detine 75% din capitalul firmei Dambovita Center, dezvoltatorul proiectului, statul are o participatie de 15%, prin Compania Nationala de Investitii, diferenta fiind administrata de grupul turc Kucuk.
Investitia alocata proiectului este estimata la un miliard de dolari.
Plaza Centers a platit, in 2006, 40 milioane de dolari (circa 30 milioane de euro) pentru preluarea a 75% din actiunile firmei.
Compania intentioneaza sa dezvolte cate un proiect la Iasi (retail, birouri), Miercurea Ciuc, Timisoara, Hunedoara, Targu Mures si Constanta (retail), Slatina (retail si rezidential), pe langa Casa Radio si cladirea de birouri Palazzo Ducale din Bucuresti.

 

Articol preluat de pe bloombiz.ro

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe