Deși unii cumpărători au amânat, poate, încheierea unor tranzacții, este de așteptat ca, pe termen mediu și lung, să-și mențină orientarea spre acest segment de piață.
După cum era, probabil, de așteptat, segmentul rezidențial de lux se dovedește, în momentul de față, mai puțin afectat de situația generată de epidemia de COVID-19. Aceasta a fost una dintre concluziile desprinse în urma unei conferințe organizate de Cushman & Wakefield Echinox și firma de avocatură Dentons Romania. „Am reluat discuțiile cu cei interesați de achiziție, am avut și cereri noi, am demarat chiar și vizionări. Suntem într-o perioadă care devine efervescentă și oamenii încep să se îndrepte spre ceea ce și-au propus înainte de acest COVID”, a declarat, în cadrul evenimentului, Mihaela Pană, Partner Residential Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Nu există presiune pe preț
Potrivit acesteia, deși perioada petrecută în izolare a fost una „bulversantă pentru toți”, nevoia de achiziție a românilor a rămas, nu s-a schimbat. În ceea ce privește așteptările și atitudinea față de factorul preț, pe segmentul rezidențial premium lucrurile stau diferit comparativ cu piața medie. „Nu există această problemă a negocierii prețului. Cumpărătorii foarte mulți se finanțează din surse proprii. […] Proprietarii […] nu acordă niciun fel de discounturi. Aici discutăm de o piață diferită față de cea obișnuită”, a explicat Mihaela Pană, adăugând că și dezvoltatorii de pe această piață se finanțează, adesea, adesea din surse proprii.
În ceea ce privește comportamentul cumpărătorilor de proprietăți de lux, reprezentanta Cushman & Wakefield Echinox recunoaște că unii clienți au decis să-și amâne decizia de achiziție, pentru a analiza evoluția pieței – acest fapt este, însă, perfect explicabil, dat fiind că persoanele din această categorie nu sunt deloc presate să încheie o tranzacție, mulți dintre ei având deja chiar și o casă secundară. Pe termen mediu și lung, însă, este de așteptat ca lucrurile să revină la normal. „Cumpărătorii de pe segmentul premium nu cred că-și vor schimba foarte mult preferințele. Cred cu tărie că cei care targetează proprietăți în zone exclusiviste își vor păstra orientarea”, notează Pană. „În următoarele câteva luni se vor contura foarte mult și noile direcții. Atunci se vor lămuri tendințele”, a adăugat aceasta.
Vânzări chiar și pe timp de pandemie
Perspectiva reprezentantei Cushman & Wakefield Echinox este susținută și de Beatrice Dumitrașcu, VP Residential Sales în cadrul companiei One United Properties. Potrivit acesteia, compania pe care o reprezintă a consemnat, doar în luna aprilie, vânzări de circa cinci milioane de euro. „Noi am făcut tranzacții în toată această perioadă. Am vândut apartamente de toate tipurile și din toate proiectele. Penthouse-uri, două camere, trei și patru camere”, a precizat Dumitrașcu. Volumul ridicat de vânzări înregistrat pe timp de pandemie se explică, printre altele, tocmai prin faptul că proiectele companiei se adresează unui public-țintă cu venituri peste medie.
Citește și:
Pe șantiere se lucrează în continuare. Focus pe proiectele imobiliare aflate în derulare