„Mirajul” mallurilor de pe piaţa locală îi atrage şi pe operatorii internaţionali de mari magazine alimentare.
Reprezentanţii grupului francez de retail Auchan au anunţat înfiinţarea unei filiale imobiliare în România, ce va fi subordonată diviziei internaţionale Immochan. Prin intermediul noii sucursale, compania intenţionează să dezvolte în perioada 2012-2013 două centre comerciale, ambele amplasate în Bucureşti. „În Bucureşti, în cartierul Giuleşti, unde Auchan va deschide primul hipermarket Auchan City, cu o suprafaţă de vânzare de 5.000 de metri pătraţi, Immochan îşi asociază competenţa şi resursele, construind o galerie comercială de 2.050 de metri pătraţi GLA (suprafaţă închiriabilă, n.red.). În cartierul Ghencea este prevăzut un centru comercial format dintr-o galerie cu circa 100 de magazine şi un hipermarket Auchan de 11.200 de metri pătraţi”, se arată într-un comunicat transmis de companie.
Mai mult decât simple destinaţii de cumpărături
În funcţia de director imobiliar pe România al Immochan a fost numit Tatian Diaconu, românul care a contribuit la lansarea Decathlon în Romania şi s-a ocupat de asemenea de expansiunea Bricostore în Europa Centrală şi de Est (în Ungaria, România şi Croaţia). „Segmentul comercial al pieţei imobiliare din România este în plină transformare, în concordanţă cu evoluţia continuă a României, într-un context economic complex, cu clienţi pasionaţi de shopping şi exigenţi. Immochan va propune partenerilor comerciali şi clienţilor ce ne vor vizita centrele comerciale mai mult decât un loc destinat comerţului. Dorinţa noastră este să creăm un spaţiu armonios, un loc de petrecere a timpului în mod agreabil, un loc de comunicare”, notează Diaconu.
Grupul Auchan este prezent pe piaţa locală de retail din 2006, când a fost deschis primul hipermarket, în cartierul Titan din Capitală. În prezent, lanţul francez deţine nouă magazine la nivel naţional, dintre care două în Bucureşti (al doilea în cartierul Militari).