Acum un an, chiar de Mărțișor, își deschidea porțile în Capitală Atria Urban Resort, un complex rezidențial din sectorul 1, a cărui promisiune fermă era să ofere viitorilor proprietari, pe lângă confortul apartamentelor, spații verzi generoase care să-i facă pe locuitori să simtă din plin acel ”acasă” pe care lumea îl caută atunci când își cumpără o locuință.
Ne-am întors la Atria Urban Resort acum, la început de martie 2021 pentru a vedea cum a evoluat proiectul și am descoperit ca magnoliile, glicinele și forsiția – copacul cu flori de aur, cum stau să înflorească și să coloreze parcurile pe care dezvoltatorul le-a amenajat deja, respectându-și astfel angajamentul. Am descoperit un complex încărcat de lumină, unde s-a dat importanță grădinilor spațioase și odihnitoare, pline de vegetație, unde proprietarii se conectează cu natura și unde pot admira peisajele de poveste ale fiecărui anotimp la ei în curte, fără a ieși dincolo de granițele Bucureștiului.
ADN-ul unui complex rezidențial
Liria Themo, Marketing Manager al ansamblului rezidențial Atria Urban Resort, este de părere că, prin viziunea pe care o are, un dezvoltator imobiliar imprimă un cod genetic unic locului unde construiește. Are o viziune în care integrează tradiție, expunere, experiență și educație. Toate acestea se împletesc și definesc, apoi, spațiul vizual, care devine, astfel, patrimoniul orașului.
”În București, de exemplu, fundalul urban din ultimii 30 de ani este pestriț. Tranziții violente arhitecturale rănesc ochiul privitorului. Loturi de teren sacadate, construcții impozante și nearmonizate cu împrejmuirile se înalță pe străduțe cu case moderne sau vechi și deteriorate, iar însumate devin precum defectele congenitale. Omul, cumpărătorul de casă sau de apartament, joacă rolul unui complice silențios, necunoscător și pragmatic, constrâns deseori să-și satisfacă nevoia și nu plăcerea, fiind greu de găsit o armonie între cele două”, explică Liria Themo.
Așa cum ADN-ul se împletește și se înlănțuie pentru a crea viață, la fel și dezvoltarea unui complex rezidențial de succes unește visurile cumpărătorilor cu viziunea dezvoltatorului. Pentru managerul Atria Urban Resort, proiectarea inspirată vine din nevoile și dorințele clienților, iar provocarea, atunci când ridici un complex rezidențial, este să răspunzi cât mai multor nevoi și dorințe, dar ținând cont de un plan de afaceri care să se muleze pe resursele financiare ale cumpărătorului. ”Dacă sună complicat, așa și este!”, spune ea.
Designul urban, veriga pentru un oraș ca afară și de ce ”less is more”
Atria Urban Resort are un material genetic puternic prin faptul că viziunea acestui ansamblu este atât de clară și de corectă, aliniată cu idealurile și speranțele fiecărui om în căutarea echilibrului pentru un acasă demn și primitor. Dacă arhitectura folosește un limbaj al construcțiilor, designul urban vorbește despre relațiile interpuse, în spațiile unde viața poate prospera în toate declinările ei. Liria Themo consideră că Atria este rezultatul unei gândiri ”win-win”, benefice în măsuri egale cumpărătorului și dezvoltatorului care se întâlnesc într-o sinergie de succes.
Aruncă o privire pe pagina dezvoltatorului
”Am construit mai puțin, am redus din înălțime prin redesenarea PUZ-ului, am dedicat mai mult spatiu grădinilor și vegetației, distanțând clădirile și lăsând o priveliște aerisită, astfel încât nevoile cumpărătorului să fie în centrul conceptului”, a mai adăugat Themo.
Frumusețea orașelor din Europa este dată nu doar de clădirile istorice, de catedrale și monumente, de influențele culturale ci și de lipsa ”zgomotului vizual”, de armonia amenajării spațiilor. Ordinea, alinierea, coerența și uniformitatea sunt premisele unui trai liniștit în mediul urban. Autoritățile gestionează reglementările urbanistice prin PUZ-uri și PUD-uri dar un rol important revine și dezvoltatorilor, prin soluțiile pe care le implementează.
”Clădiri dispuse în forme ce compun spații intime, fațade albe, minimaliste, liniare și ordonate luminează la propriu și la figurat, aducând un aer de vacanță în această zona în plină dezvoltare. Blocurile devin un fundal de stațiune de vacanță, în care omul își poate duce viața de zi cu zi. În consecință, designul bine executat crește calitatea vieții, iar cumpărătorii – mai ales în contextul pandemiei, au posibilitatea de a cumpăra un apartament în oraș cu calități de casă de vacanță: cu parc, piscină, spații comune unde se pot întâlni cu vecinii și unde pot lega prietenii pe viață”, explică Liria Themo.
După finalizare, Atria Urban Resort va avea 1.400 de apartamente
Atria Urban Resort se întinde pe 9 hectare în Sectorul 1, în imediata vecinătate a complexului comercial Colosseum, între Șoseaua Chitilei și Lacul Straulești, din nord-vestul Capitalei. Spațiul este mare, liber și deschis, într-o zonă cu o dezvoltare rapidă și cu acces excelent către zona parcurilor, lacurilor și facilităților din cartierul Bucureștii Noi.
Află ce apartamente sunt disponibile în cadrul ansamblului
Când va fi finalizat, complexul va avea 1.400 de apartamente în total. Faza I este livrată și locuită, Faza II este în construcție și avansează conform programului stabilit. Pentru cea de a III-a fază lucrările sunt pregătite să înceapă. Fiecare fază se hrănește de la viziunea sursă astfel că apartamentele vor păstra ADN-ul inițial, compartimentări iscusite și un raport excelent calitate-preț.
Complexul este dezvoltat de oamenii de afaceri Liviu Lepădatu și Eugen Lepădatu, în parteneriat cu Fondul de Investiții SIF Moldova, ceea ce conferă încredere și putere financiară unui proiect conceput pentru clasa mijlocie, cu prețuri sunt sub media națională.
Comunitatea, elementul cheie
Atria Urban Resort se distinge de alte proiecte rezidențiale din București prin design și un concept unitar și sistematizat.
”Acest <<master-planned urban community>>, un proiect de locuințe multi-familiale nucleu, care împreună se încheagă într-un cartier și devin centrul vital pentru familii, copii și vecini, a fost elaborat în mai multe etape. Printr-un proces numit <<charette>> am aplicat filtre arhitecturale, peisagistice și urbanistice, pentru a găsi soluții optime. Am organizat o serie de ședințe cu experți din domeniul designului și peisagisticii pentru a găsi acel echilibru desăvârșit în care delimitările între exterior și interior dispar, unde proprietarii achiziționează, odată cu apartamentul, și o grădină ferită de zgomotul și apăsarea orașului și unde copiii se joacă la adăpost, în condiții de siguranță deplină. Aceste forme arhitecturale, care în trecut jucau rolul de fortăreață-refugiu, le regăsim la Atria, unde vrem să reconstruim ideea de comunitate, în care factorul uman rămâne primordial”, spune Liria Themo.
La Atria, diferența o face alegerea dezvoltatorului de a include în rețetă elementul uman și nevoia tot mai evidentă a acestuia de a se rupe de tumultul orașului, fără a renunța însă la el. ”Fiecare fază de construcție a complexului respectă viziunea inițială: densitate cât mai limitată, clădiri cu înălțimi preponderent de P+4 cu lifturi, parcări supraterane, parcuri dedicate, distanțe mari între clădiri de până la 100 m, prețuri sub media națională, vegetație variată, respect pentru buzunarul cumpărătorului și deschidere către crearea unei comunități și a sentimentului apartenenței”, explică managerul de Marketing al ansamblului rezidențial Atria Urban Resort.
Cea de-a doua fază a proiectului, care va fi finalizată în acest an, este vândută în proporție de 50%. ”Reacțiile din piață confirmă că viziunea noastră, cu accent pe grădini și spații verzi generoase, dar și pe spiritul puternic al comunității, este una câștigătoare. Succesul unui ansamblu rezidențial nu este întâmplător. Unde există crez și străduință, există și răsplată și satisfacție”, spune Liria Themo.