Chiar dacă există în continuare mult scepticism în privința utilizării tururilor virtuale și a prezentărilor video pentru a lua o decizie finală în privința cumpărării sau închirierii unei proprietăți, tinerii din generația Millennials par a fi destul de deschiși la astfel de soluții online care vin cu un mare avantaj.
“Având în vedere faptul că mulți dintre cumpărătorii din România încă sunt din generația X, au acea doză de scepticism foarte puternică. (…)Generația Millennials pare mult mai deschisă la a face vizionări online”, a declarat Adrian Vasiu, Broker/Owner RE/MAX Grup de Lux, în cadrul celei mai noi ediții imoExpert.
În opinia sa, prezentările video și tururile virtuale pot merge bine împreună, acestea din urmă ajutându-l pe potențialul cumpărător sau chiriaș să se plimbe pur și simplu prin casă, să vadă întreg planul locuinței de sus și chiar să facă măsurători în timpul turului în diverse camere.
“În momentul în care faci un tur virtual complet nu ai cum să ascunzi nimic, nici să vrei”, a mai spus Vasiu, adăugând că utilizarea unor astfel de soluții poate avea un avantaj major pe termen lung, nu doar în perioada de izolare care a fost impusă de pandemia de coronavirus, în special în orașele mari.
URMĂREȘTE INTEGRAL CEA MAI NOUĂ EDIȚIE IMOEXPERT
“Ai de făcut 10-20 de vizionări până în momentul în care îți alegi o proprietate pe care să o cumperi, în care să trăiești foarte mulți ani sau poate chiar restul vieții. Îți ia 2-3 ore cu tot cu trafic per proprietate”, a explicat el, menționând că tot acest timp pe care l-ai pierde în trafic pe drumul de la o proprietate la alta pe parcursul mai multor săptămâni sau chiar luni poate fi salvat cu ușurință.
Optează, în schimb, să faci câte tururi virtuale vrei, selectează doar 2-3 proprietăți, care par să se potrivească cel mai bine cu cerințele tale, și mergi la vizionare doar la acestea.
Chiar dacă, în momentul de față, Vasiu recunoaște că puține tranzacții pot fi încheiate doar pe baza unor prezentări video sau unor tururi virtuale, fără ca viitorul proprietar să vizioneze fizic locuința, el consideră că în următorii ani lucrurile se vor schimba pe fondul digitalizării și că un număr din ce în ce mai mare de persoane va opta să apeleze la astfel de soluții pentru a lua o decizie finală de achiziție.