Lucrarile de constructie a tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, al magistralei V, vor costa 883 milioane de euro, din care 45% reprezinta fonduri asigurate de Banca Europeana de Investitii (BEI), constructorul urmand sa fie selectat in primavara anului 2010.
“Astazi (joi, n.r.) statul roman a semnat un contract de finantare cu BEI pentru linia de metrou Drumul Taberei-Universitate, de 395 milioane de euro, care reprezinta 45% din valoarea totala a proiectului de 883 milioane de euro”, a declarat ministrul interimar al Finantelor Publice, Gheorghe Pogea, dupa semnarea imprumutului cu reprezentantii BEI, precizeaza Mediafax.
Creditul are o perioada de rambursare de pana la 25 de ani, data finala de utilizare a fondurilor fiind 31 decembrie 2014.
Banii vor fi atrasi in functie de necesitatile de finantare ale Ministerului Transporturilor, dupa ce imprumutul va fi ratificat de Parlament.
Ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ca in cazul in care nu vor exista contestatii castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului ar putea fi selectat in primavara anului viitor, iar ritmul lucrarii va fi “strict legat de ritmul alocarii bugetare”.
Din valoarea totala a proiectului, 488 milioane de euro vor fi asigurati de la bugetul de stat.
Berceanu a reluat ideea potrivit careia lucrarile de infrastructura nu pot fi realizate decat daca Guvernul aloca fondurile necesare cofinantarii proiectului.
“E ca un bolnav care vrea sa manance dulceata din borcan, dar doctorul nu il lasa, asa ca sta si se uita la borcan, de aceea spun ca degeaba avem fonduri rambursabile sau nu, daca nu avem alocatiile bugetare necesare”, a spus el.
Tronsonul Drumul Taberei-Universitate va uni cartierul Drumul Taberei cu centrul Capitalei, de unde va fi realizata o legatura cu cartierul Pantelimon.
Articol preluat de pe bloombiz.ro