Marea, liniștea, climatul plăcut, susținute de facilitățile și serviciile de calitate, toate acestea sunt ingredientele unei „rețete” ce și-a dovedit deja viabilitatea în alte țări.
Cătălin Scripcaru, Bogdan Căruntu și Cezar Ionescu, fondatorii companiei Certion Property Developers, și-au propus să parieze cu încredere pe potențialul de dezvoltare al litoralului românesc, visând să revitalizeze această zonă turistică. Având în plan mai multe proiecte rezidențiale în arealul Olimp-Neptun, ei mizează pe capacitatea zonei de a atrage turiști pe tot parcursul anului – așa cum se întâmplă în regiunile cu ieșire la mare ce beneficiază de un climat mai blând, cum ar fi Coasta de Azur.
„Credem că de aici, de la Olimp-Neptun, se poate schimba întreaga paradigmă a modului în care experimentăm litoralul. Nu trebuie să ne limităm la cele câteva luni de sezon, pentru că zona este atractivă întregul an. Pregătim încă din această fază infrastructura necesară pentru schimbările care vor urma: parteneriate cu branduri puternice din HORECA, cu operatori de retail (fashion, accesorii etc), operatori de servicii de wellbeing și SPA. Toate aceste parteneriate vor completa ansamblul de facilități atât pentru cei interesați de o vacanță pe termen scurt cât, și pentru cei care își doresc să devină rezidenți sau să realizeze o investiție cu valoare adăugată.”
Bogdan Căruntu, Director de Creație, Certion Property Developers
Peste 45 mil. euro pentru patru proiecte
Până în momentul de față, reprezentanții companiei au anunțat în mod oficial patru proiecte rezidențiale premium în zona Olimp-Neptun, care urmează a se desfășura pe o perioadă de patru ani, atrăgând o investiție totală de peste 45 de milioane de euro. Este vorba despre ansamblurile Vogh Olimp (181 de unități locative), aflat deja în construcție, urmat de Galileo Summer Resort (173 de locuințe), la care lucrările urmează să înceapă, iar apoi Lago Neptun (150 de unități) și Pharos Olimp – cel din urmă aflându-se încă în stadiul de concept.
Printre facilitățile de care vor dispune proiectele se numără următoarele: piscină „infinity” cu sky bar, zonă de lounge și o bibliotecă de cafenea, centru de înfrumusețare și SPA (în Vogh Olimp), esplanadă cu restaurante, terase și magazine, zonă de promenadă, planetariu, piscină exterioară cu zonă de plajă și facilități, parcări subterane, spații de joacă pentru copii (în Galileo Summer Resort), piscină interioară și exterioară, centru spa, plajă proprie, lobby cu bistro și cafenea (în Lago Neptun).
Cătălin Scripcaru, Președinte și CEO al Certion Property Developers, a declarat, în cadrul unei vizite de presă, că au în vedere și achiziționarea altor terenuri în aceeași zonă de pe litoral, o asemenea tranzacție aflându-se deja în stadiu avansat. Scopul este de a dezvolta ansambluri similare: circa 150-170 de unități locative premium, deservite de o serie de facilități disponibile pe tot parcursul anului, cu o valoare a investiției de 11-12 milioane de euro per proiect.
„Există în mod clar o fereastră de oportunitate pentru dezvoltarea zonei Olimp. Olimp de 4 sezoane este în linie cu tendința evidențiată de preferințele publicului. Marea poate fi o alternativă de petrecere a timpului liber oricând, iar faptul că peste o treime dintre clienți văd utilitatea celei de a doua case ca pe o oază de retragere și relaxare (31%) confirmă ideea de sezon perpetuu. Toate proiectele Certion au fost gândite nu doar pentru vacanță, ci chiar pentru șederi prelungite. Viziunea echipei Certion este confirmată și de cererea în creștere pentru spații și servicii premium.”
Cătălin Scripcaru, Președinte & CEO, Certion Property Developers
Cumpărătorii de case de vacanță, atrași de litoralul românesc
Recent, compania a publicat rezultatele unui studiu realizat cu sprijinul Mia Marketing, potrivit căruia 78% dintre cei care se gândesc la cumpărarea unei case de vacanță ar prefera ca aceasta să fie amplasată pe litoralul românesc. Intenția de achiziție a unei asemenea proprietăți a crescut la 51% în timpul pandemiei, iar printre factorii ce contribuie la această preferință se numără accesul rapid (40%), intimitatea pentru familie (49%), faptul că proprietatea ar fi disponibilă oricând (49%), alături de acela că o parte dintre stațiunile românești de la Marea Neagră se află în curs de modernizare (37%).
Dintre acestea, zona Neptun-Olimp este în special apreciată pentru că este liniștită și mai puțin aglomerată (88%), atractivă pentru tot anul (80%), pentru vacanțe mai lungi (88%) și pentru familii (79%). Spre comparație, zonele Mamaia-Năvodari și Vama Veche sunt percepute ca supraaglomerate (87%), prea scumpe (87%), cu servicii care lasă de dorit în cazul Mamaia-Năvodari, în vreme ce Vama Veche este considerată murdară (50%) și dezvoltată haotic (34%).
Interes crescut pentru uzul propriu
În acest context, reprezentanții Certion estimează că zona Neptun-Olimp ar putea consemna o creștere anuală de aproximativ 20% a gradului de ocupare. Avansul ar avea loc treptat, în tandem cu apariția unor facilități noi în zonă, după modelul oferit de alte țări cu experiență în valorificarea potențialului turistic al litoralului pe tot parcursul anului. „Stațiunea Neptun-Olimp se configurează ca un nou pol al pieței imobiliare, pe segmentul de investiții și second home premium. Proiectele echipei Certion prin seria de facilități unice vor marca o etapă nouă în regenerarea si revitalizarea acestei zone”, subliniază Cătălin Scripcaru.
Potrivit unuia dintre membrii echipei de vânzări a companiei, circa 70% dintre cei care au contractat până acum proprietăți în cadrul Vogh Olimp sunt utilizatori finali (30% din total au făcut achiziția doar pentru uzul propriu, iar 40% se gândesc și să închirieze), în vreme ce restul de 30% sunt investitori propriu-ziși, care au în vedere închirierea ulterioară, în regim hotelier. După finalizarea proiectelor, fondatorii companiei intenționează să pună la dispoziția celor interesați serviciul de administrare a locuințelor închiriate.
„În România, cererea pentru astfel de proprietăți este cu atât mai mare, cu cât stocul de unități turistice pe segmentul premium este unul redus. În contextul unei devalorizări ridicate, piața imobiliară poate reprezenta un refugiu foarte bun. În același timp, avem cele mai accesibile locuințe din UE, iar România are unul dintre cele mai bune randamente din Europa. Dacă locuințele de vacanță erau căutate anterior mai ales în sezonul estival, pandemia a schimbat comportamentele și obiceiurile de consum, putând fi închiriate oricând pe parcursul anului. În plus, în funcție de zonă și caracteristicile ofertei, perioadele cu randament maxim pot genera câștiguri importante, care să contribuie la amortizarea investiției și chiar dublarea capitalului într-un timp redus.”
Cătălin Scripcaru, Președinte & CEO, Certion Property Developers
Apartamentele cu 2 camere, preferate și ca locuințe de vacanță
Studiul mai sus menționat a relevat că trei sferturi dintre respondenții care vor să facă o achiziție pe litoral preferă un apartament cu două camere (cu o suprafață medie de 62 de metri pătrați), cu terasă/ balcon (de 9,3 metri pătrați). Aceștia își doresc ca locuința să fie situată în vecinătatea plajei, să fie înconjurată de verdeață și să aibă acces la facilități precum supermarket, restaurante, farmacii, dar și internet wi-fi. La capitolul servicii, printre cele mai importante se numără curățenia căilor de acces, întreținerea spațiilor verzi, alături de serviciile de administrare și pază.
Compania Certion Property Developers a fost fondată de Cătălin Scripcaru, Bogdan Căruntu și Cezar Ionescu, profesioniști cu experiență recunoscută în dezvoltarea proiectelor imobiliare. În ultimii 20 de ani, aceștia au acumulat un portofoliu de proiectecu o valoare cumulată de peste 900 de milioane de euro. Portofoliul Certion mai include și alte proiecte rezidențiale, și în afara litoralului, ce urmează a fi lansate în curând: două în apropierea Bucureștiului (Cernica și Brănești), iar altul în Poiana Brașov. Potrivit lui Scripcaru, o altă piață luată în vizor este Sinaia, iar în afara țării, interesantă ar fi, teoretic, și Bulgaria (pe termen mediu și lung).
Ioan Dan GRIGORAS
Pe litoralul romanesc s-au construit cu nemiluita sute de apartamente care stau nevandute.