Reprezentantii Ministerului Transporturilor afirma ca vor finaliza pana la sfarsitul anului lucrarile promise in primavara, adica 42 km la autostrada Transilvania, pasajul Baneasa (560 de metri), centura Ploiesti (14 km) fara pasajul de la Brazi, centura de nord a Capitalei (26 km, fara pasaje) si asfaltarea a 30 km din Bucuresti-Ploiesti.
Constructorii afirma ca decizia ministrului transporturilor, Radu Berceanu, de a se focaliza doar pe cateva proiecte a fost mai eficienta. “Ministerul s-a focalizat anul acesta pe cateva proiecte si nu a mai impartit banii in mai multe locuri, iar aceasta decizie a fost mai eficienta.
“Din punctul de vedere al investitiilor este o crestere fata de 2008, dar fata de promisiunile de la inceputul anului este foarte putin ceea ce s-a realizat. Daca in ianuarie au fost promisi 10 miliarde de euro pentru infrastructura, in primele opt luni au fost cheltuiti mai putin de jumatate”, sustine Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO).
Lucrarile de reabilitari de drumuri si constructie de autostrazi au primit anul acesta doar 1,4% din Produsul Intern Brut (PIB), echivalentul a 1,6 mld. euro, fonduri insuficiente pentru a acoperi necesarul de investitii.
Centura de vest a orasului Ploiesti si centura de nord a Bucurestiului vor fi date in folosinta la sfarsitul anului, fara pasaje, care urmeaza sa fie gata in 2010, deoarece potrivit lui Ionescu “lucrarile pentru pasaje si poduri dureaza de doua ori mai mult decat cele de asfaltare, pentru ca se utilizeaza mai mult beton si sunt mai complicat de realizat”
Articol preluat de pe bloombiz.ro