Eliberarea locuinței pe care o vinzi poate fi costisitoare și poate dura destul de mult timp. Este indicat să cercetezi piața transportatorilor autorizați din timp pentru că
astfel vei putea să analizezi și să compari serviciile pe care ți le pun aceștia la dispoziție și să îți estimezi costurile.
Nu uita că poți renunța oricând la unele servicii din parchetul propus pentru a-ți reduce cheltuielile sau poți solicita servicii suplimentare dacă vrei să nu îți bați capul cu acest lucru sau nu ai timp să organizezi totul singur.
Firmele specializate în mutări și transport pot fi găsite cu o simplă căutare pe Internet și sunt de multe ori locale, deși pot realiza transportul și între orașe, nu doar în localitatea în care își desfășoară activitatea. Multe dintre acestea dispun, totodată, de chat-uri instant care îți oferă posibilitatea de a intra în contact direct cu reprezentanții lor pentru obținerea ofertei de preț.
Primul lucru pe care trebuie să îl faci înainte de a contacta o firmă de transport este să te hotărăști care sunt lucrurile pe care vrei să le păstrezi și care sunt cele pe care vrei să le lași cumpărătorului, să le vinzi sau să le donezi.
Apoi trebuie să faci o listă cu toate piesele de mobilier pe care vrei să le transporți care să conțină o scurtă descriere a acestora. De exemplu: dulap cu 2 uși și oglindă, pat dublu, masă 12 persoane, etc. Vei avea nevoie de toate aceste detalii atunci când discuți cu reprezentanții firmelor de transport pentru că pe baza lor aceștia îți pot estima atât costurile, cât și spațiul pe care îl ocupă în mașină.
Acum că ai aceste informații trebuie să te interesezi care este distanța dintre cele două locații între care se face transportul. Ai nevoie de această informație pentru ca firma să poată face o estimare a prețului. Acesta se calculează atât în funcție de tipul mașinii, cât și de distanță și de localizarea destinației – dacă se află în același oraș, într-o localitate de la periferia orașului sau în alt oraș. Prețurile sunt calculate pe kilometru și diferă de la o firmă la alta.
În funcție de piesele mari de mobilier sau electronicele și electrocasnicele pe care vrei să le transporți, alături de celelalte obiecte pe care le muți (de exemplu: 10 saci cu haine, 20 de cutii), firma îți va recomanda tipul mașinii de care vei avea nevoie, fie că este vorba despre o dubă cu o capacitate de 3,5 tone sau de camioane de 5-7,5 tone.
Acest aspect este important pentru că tarifele diferă în funcție de tipul vehiculului în raport cu distanța dintre cele două locații între care se face transportul. De exemplu, transportul local pentru câteva obiecte de mobilier cu o dubă de 3,5 tone, fără manipularea acestora, pe o distanță de până la 5 km costă circa 200 de lei, în timp ce pentru o distanță de până la 20 de km ajunge la 300 de lei și pe o distanță mai mare de 150 de km se calculează cu un preț de 2 lei/km tur-retur.
În funcție de bugetul pe care vrei să îl aloci pentru transport în timpul mutării poți negocia apoi serviciile pe care le vrei și cele la care ești dispus să renunți. Este vorba despre demontatul pieselor de mobilier, împachetat, transport până la mașină, descărcat și montatul pieselor de mobilier.
Tariful pentru montarea/demontarea pieselor de mobilier diferă în funcție de dimensiunea acestora. Prețurile pot varia, totodată, în funcție de numărul persoanelor necesare pentru asigurarea serviciilor solicitate.
Pentru o canapea care trebuie transportată și cărată la etajul 1, pe scări, prețul de transport poate fi, de exemplu, de 50 de lei. Urcatul scărilor poate adăuga însă 60 de lei la prețul inițial. Costul total de manipulare și de transport ajunge, astfel, la 110 lei.
Dacă ai lucrări de renovare în curs la locuința în care te muți, trebuie să știi că unele firme de transport îți oferă și un serviciu de depozitare a mobilei pe o anumită perioadă de timp.