Potrivit reprezentanţilor Cushman & Wakefield, acest sector continuă să aibă potenţial de dezvoltare, chiar dacă competiţia este deja acerbă.
În ciuda contextului economic încă dificil, retailerii din sectorul alimentar îşi pun cu sârguinţă în aplicare planurile de expansiune. Aceştia manifestă un interes deosebit nu doar pentru Bucureşti, ci şi pentru marile oraşe ale ţării. Un exemplu grăitor în acest sens este oraşul Timişoara. “În ultimul an am observat un interes deosebit al retailerilor din sectorul de food pentru Timişoara. Oraşul nostru continuă să atragă noi retaileri internaţionali, precum şi retaileri interesaţi de extinderea reţelelor existente”, spune Felicia Vasiu, asociat şi directorul biroului din Timişoara al Cushman & Wakefield. Cea mai recentă tranzacţie intermediată de companie pe acest segment a constat în închirierea spaţiului comercial pentru cel de-al doilea supermarket Carrefour din oraş. Cu o suprafaţă de 640 de metri pătraţi, magazinul este amplasat în Piaţa Dacia, din cartierul Circumvalaţiunii, şi este funcţional din data de 17 noiembrie.
Lanţul francez este însă doar unul dintre retailerii internaţionali care au decis să-şi deschidă unităţi comerciale în oraşul de pe Bega. „În acest moment, în Timişoara, în afară de operatorul Carrefour, se găsesc în total şapte hipermarketuri (trei unităţi Real, trei unităţi Kaufland şi o unitate Auchan), trei magazine cash&carry (două unităţi Metro, o unitate Selgros), precum şi şapte unităţi de tip discount (cinci magazine Profi, un Lidl şi un Penny Market). Acest fenomen se regăseşte şi pe segmentul supermarketurilor din Timişoara, unde competiţia continuă de asemenea să aibă potenţial de dezvoltare, incluzând două unităţi Carrefour Market, două unităţi Billa şi reţele locale”, explică Felicia Vasiu.