Aproximativ 400 de apartamente se livrează anul acesta în Pipera, doar în zona Bulevardului Dimitrie Pompeiu, iar în jur de 1.000 se vor finaliza aici în următoarele 18 luni, arată datele unui raport publicat recent de compania de consultanță imobiliară SVN România.
Dacă aruncăm o privire mai largă asupra fostei platforme industriale Pipera, transformată într-unul dintre cele mai puternice hub-uri de business ale Capitalei, și asupra împrejurimilor acesteia, vedem numeroase proiecte rezidențiale care și-au găsit deja clienți sau care își atrag cumpărătorii cu facilități cât mai diverse, finisaje de calitate și o poziționare privilegiată – în nordul Bucureștiului, cea mai râvnită parte a orașului.
Decizia de a te muta în Pipera îți poate oferi oportunitatea de a scăpa de cele 46 de minute pe care fiecare angajat din Capitală este nevoit să le petreacă, în medie, zilnic pe drum pentru a ajunge de acasă la birou, dacă lucrezi pentru una dintre numeroasele companii care și-au deschis sediile în zonă. Prețurile nu sunt nici ele foarte ridicate, ci dimpotrivă se poziționează, în general, sub cele înregistrate în alte cartiere situate în nordul Bucureștiului.
Accesul ușor la aeroportul Băneasa și la ieșirea din oraș pot fi considerate și ele “bile albe” în favoarea acestui cartier. O problemă rămâne însă traficul de la orele de vârf, în parte cauzat și de faptul că aici lucrează peste 50.000 de persoane, și situația stației de metrou Pipera, care în ciuda dezvoltării accelerate a zonei după anul 2000 și a creșterii semnificative a fluxului de călători, dispune în continuare de o singură ieșire.
Două proiecte mari de infrastructură au fost realizate în această parte a orașului în ultimii ani – Pasajul Pipera și conexiunea la autostrada A3. Există și alte inițiative, iar lucrările continuă.
În sine, unele probleme legate de traficul rutier apar chiar pe fondul acestora, iar dacă ritmul actual se va menține și pe viitor vom vedea îmbunătățiri semnificative ale infrastructurii, care vor ajuta Pipera să facă față creșterii nivelului de locuitori, este de părere Viorel Mohorea, Condominium Sales Project Manager SVN România.
“Vedem Șoseaua Fabrica de Glucoză la care se lucrează la momentul actual. Nu este cel mai confortabil de mers pe ea, însă se vede că se lucrează astfel încât să avem o șosea în adevăratul sens al cuvântului, cu două benzi pe sens, care să poată prelua din tot traficul autostrăzii și, bineînțeles, din traficul de pe străzi adiacente, mă refer aici la Dimitrie Pompeiu, la Barbu Văcărescu și, de ce nu, Petricani”, a declarat Mohorea în cadrul ediției din noiembrie a emisiunii imoExpert.
“Dacă se va menține ritmul actual, sunt convins de faptul că zona va fi îmbunătățită și acest lucru va aduce și noi rute de transport în comun”, a mai menționat el.
URMĂREȘTE AICI EDIȚIA DIN NOIEMBRIE A EMISIUNII IMOEXPERT
Este posibil, de asemenea, să vedem în următorii ani inclusiv inițiative comune ale autorităților și dezvoltatorilor pentru găsirea celor mai potrivite soluții de îmbunătățire a condițiilor traficului rutier din Pipera. Deschidere din partea acestora din urmă există cu siguranță, iar exemple similare găsim nu doar în Capitală, ci și în alte orașe din țară.
“Dezvoltatorii întotdeauna sunt, au fost și vor fi deschiși la îmbunătățiri și la parteneriate în vederea îmbunătățirii acestui aspect. Acum nu rămâne decât să existe deschidere și din partea autorităților cum există și din partea dezvoltatorilor, astfel încât până la urmă toată lumea să aibă de câștigat, să asistăm la zone dezvoltate, curate, frumoase, care aduc business și aduc taxe și impozite odată cu dezvoltarea respectivă”, a explicat Mohorea în platoul imoExpert.
Printre companiile care au făcut recent pași în acest sens se numără One United Properties. Dezvoltatorul specializat pe segmentul rezidențial de lux a cedat municipalității 1.000 de mp de teren și a alocat 1 milion de euro pentru investiții în infrastructură ce prevăd lărgirea străzii Calea Floreasca din București la șase benzi, dar și alte lucrări legate de sistemul de semaforizare și de iluminat public de pe segmentul cuprins între Bulevardul Mircea Eliade și Banu Antonache, deci în imediata proximitate a proiectului One Floreasca City. Parcul Automatica a fost reamenajat, totodată, cu o investiție de 178.000 de euro.
Un alt exemplu vine de la Timișoara unde Mulberry Development, dezvoltatorul ISHO, a dat în folosință recent o parcare cu 9 etaje și o capacitate de 700 de locuri care, deși este dedicată clădirilor de birouri ISHO, a fost gândită pentru a îmbunățății condițiile de trafic din zona Bulevardul Take Ionescu-Punctele Cardinale unde lipsa locurilor de parcare reprezintă o problemă și poate fi utilizată de toți șoferii care au nevoie să acceseze zona centrală a orașului.
În trecut, dezvoltatorul a donat autorităților locale și proiectul și studiul de fezabilitate pentru Inelul II de circulație al Timișoarei – de la trecerea de cale ferată aflată la intersecția străzilor Aristide Demetriade și Enric Baader până pe malul sudic al râului Bega.
Un alt demers s-a realizat și în Brașov. În acest caz, dezvoltatorul Coresi Avantgarden, ansamblu parte a unui proiect de regenerare a fostei platforme Tractorul care va cuprinde la final 3.000 de locuințe, a cedat municipalității peste 10 hectare de teren în vedere realizării unei rețele de drumuri care să servească nu doar cartierul, ci și orașul ca întreg.
Profilul cumpărătorului interesat de apartamentele din Pipera. PLUS: Harta ansamblurilor rezidențiale din cartierul de afaceri al Bucureștiului -Ştiri imobiliare – ImoExpert
[…] Citește și: Sute de apartamente noi, clădiri de birouri și peste 50.000 de angajați. Pipera se dezvoltă din … […]