Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, sambata, la Iasi ca studiul de fezabilitate pentru autostrada care va face legatura intre Moldova si Transilvania va fi inceput in doua-trei saptamani, dupa care va fi identificata o solutie financiara pentru demararea proiectului.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, sambata, la Iasi ca studiul de fezabilitate pentru autostrada care va face legatura intre Moldova si Transilvania va fi inceput in doua-trei saptamani, dupa care va fi identificata o solutie financiara pentru demararea proiectului.
“Studiul de prefezabilitate exista, acum urmeaza sa facem un studiu de fezabilitate care va demara in doua-trei saptamani. In sase-sapte luni sper ca acest studiu sa fie gata, depinde si de ofertele pe care le vom primi pentru realizarea acestuia. Cu siguranta acest studiu va fi scump, pentru ca este vorba de o autostrada de 310 kilometri.
Probabil ca nu vom da toti banii anul acesta, pentru ca avem in total 50 milioane de lei alocati la acest capitol pe intreaga tara. Vom da in 2009 doar un avans”, a declarat Radu Berceanu, intr-o conferinta de presa.
Ministrul a spus ca proiectul autostrazii Iasi-Targu Mures nu a fost abandonat si ca speculatiile ca Ministerul Transporturilor ar fi preocupat doar de autostrada Sudului sunt neintemeiate.
“Discutii exista in toata tara pentru a se realiza o autostrada prin localitatile respective. In 23 martie 2007, planul autostrazii Moldova-Ardeal a fost validat in Guvern cand ministru la Transporturi eram eu.
Dupa aceea, am dat drumul la studiul de prefezabilitate. Stiu ca altii au promis in campania din toamna trecuta ca proiectul va continua, dar in bugetul pe 2009 fabricat de PNL nu era alocat niciun leu pentru aceasta autostrada.
Nici ideea ca Berceanu a furat autostrada pentru a o muta in Sud prin colegiul sau de la Craiova nu e adevarata.
Autostrada nu e ca un covor pe care l-am infasurat la Iasi, ca sa-l desfasor apoi in sud”, a afirmat Berceanu.
El a adaugat ca studiul de fezabilitate pentru autostrada Moldova-Ardeal este absolut necesar, pentru ca apoi sa se poata apela la banci pentru obtinerea de fonduri.
“Noi facem acum toate pregatirile. Doar dupa ce avem acest studiu finalizat, putem merge la Banca Europeana de Investitii, la Guvern sau sa ne gandim la concesionare. Este un traseu dificil de autostrada, sunt 300 de kilometri cu relief accidentat. Daca vom avea bani vom incepe lucrarile, dar daca nu vor fi, atunci macar sa fim pregatiti sa o bagam din 2013 pe fonduri europene”, a mai spus Radu Berceanu.