Deși investiția inițială pentru o lucrare „à la carte” poate fi de până la cinci ori mai mare decât ce se practică în mod obișnuit, ea poate fi recuperată în mai puțin de trei ani.
Peste 95% din proprietarii de case din România înregistrează anual pierderi financiare importante din cauza izolării necorespunzătoare a acoperișului, potrivit estimărilor companiei producătoare de materiale izolatoare URSA România. “Din calculele noastre reiese că aproape toate casele nou-construite în România au o problemă majoră cu izolarea mansardei din cauza folosirii unui material de izolare dimensionat greșit și a montării incorecte a izolației. Proprietarii consumă astfel multă energie pentru a-și încălzi casele iarna și la fel de multă pentru a le răci în timpul verii. O izolare corectă ar conduce, în medie, la o economie anuală de minimum 600 de euro la suta de metri pătrați construiți. Aceşti bani sunt cheltuiţi acum pe combustibil pentru încălzire și pe curent electric pentru aerul condiționat. Dacă luăm în calcul și faptul că o casă este locuită cel puțin 25-30 de ani, suma economisită ar putea ajunge undeva la 18.000 euro”, explică Sorin Pană, director comercial în cadrul URSA România.
În momentul de față, grosimea cea mai utilizată pentru izolarea unui acoperiș cu vată minerală de sticlă este de 15 sau chiar 10 centimetri, în unele cazuri, potrivit reprezentanílor companiei. Ținând cont de condițiile climatice din România însă, grosimea ideală pentru a asigura protecția termică și fonică a unei locuințe individuale ar fi de 30 sau chiar de 40 de centimetri. “Pe lângă dimensiune, calitatea materialului este esențială. Din păcate, în țara noastră consumatorii încă nu au aceste cunoștințe și optează pentru cea mai ieftină variantă de izolare, fără a se gândi la consecințe. Aceștia preferă să cheltuie, în medie, între 200-300 euro pentru 100 de metri pătrați de construcție, față de aproximativ 1000 euro, așa cum ar fi corect, bani care ar fi recuperaţi în mai puțin de trei ani”, completează Sorin Pană.
Alegerile greșite în privința izolației au ca rezultat fenomene pe care le știm cu toții. Ajungi să nu poți dormi vara într-o locuință mansardată sau să nu îți poți explica de ce, orice ai face, tot este răcoare la etaj în timpul iernii. Pe lângă lipsa de informație, comportamentul proprietarilor de case este nesustenabil, la noi neexistând o cultură a economiei de resurse. Pe de altă parte, nici nu există entități care să explice proprietarilor că pe termen lung acest «ieftin» la momentul achiziţiei înseamnă mult mai «scump» în timp. Noi am început din acest an un program educațional menit a-i conștientiza pe beneficiarii finali ai lucrărilor de importanța izolării corecte a acoperișurilor.
Sorin Pană, director comercial în cadrul URSA România
URSA România este subsidiara companiei internaționale cu același nume, unul dintre cei mai mari producători de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului internațional URALITA. În România URSA este prezentă cu produsele sale de 20 de ani. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,5 milioane de euro.
marius trif
eu unul prefer vata bazaltica.
n-am de gand sa pun 40cm de vata de sticla, care mai si miroase a pisica uda.
adrian
normal ca aceasta firma spune asta
DECI CUMPARATI DE LA EI , pt asta sunt studiile astea
lumea nu mai pune botul la orice