Statul mai are de platit inca 150 mil euro pentru cei 42 km de Autostrada

scris de Bloombiz in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 7 Ianuarie 2010, Ultima actualizare: 07 Ianuarie 2010

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a intrat in 2010 cu o datorie de aproape 150 milioane euro catre firma americana Bechtel si spera ca aceasta sa fie platita in prima parte a anului in curs, a declarat joi pentru Agentia NewsIn directorul general al companiei Dorina Tiron.

“Avem deja datorii din 2009 catre Bechtel de aproape 150 milioane euro, pe care speram sa le platim in prima parte a anului in curs” a declarat Tiron.

Ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, la inceputul lunii decembrie 2009, ca Guvernul Romaniei are o datorie de 100 de milioane de euro fata de compania americana Bechtel, care a finalizat, primii 42 de km ai Autostrazii Transilvania.

“Acum trebuie sa prindem din urma niste plati si o sa incercam sa facem si acest lucru. Sunt niste facturi care cred ca sunt undeva la 70-80 de milioane de euro si probabil ca o sa mai fie finalizarea asta, deci cred ca suntem undeva in zona lui 100 de milioane de euro, poate undeva peste.

Noi am primit o datorie foarte mare de anul trecut si probabil ca o sa ramana niste bani care sa fie platiti si in ianuarie”, a spus ministrul Transporturilor, adaugand ca fiecare factura emisa se va plati la o luna dupa emiterea ei, deci pana in luna ianuarie 2010 datoriile catre Bechtel vor fi achitate.

Acesta a mai afirmat ca, in opinia sa, proiectul Autostrazii Transilvania necesita si in 2010 o alocare bugetara asemanatoare cu cea din 2009, adica “in jurul a 400 de milioane de euro”.

Berceanu a mai spus ca, spre deosebire de o autostrada construita la campie, care costa 6 milioane de euro pentru fiecare kilometru, Autostrada Transilvania a avut costuri de 11 milioane de euro pe km, fara sa fie incluse sumele pentru exproprieri.

Ministrul Transporturilor a mai afirmat in decembrie ca intentia Guvernului este ca pana in 2012 sa existe autostrada de la Targu Mures pana la granita cu Ungaria, iar in acest sens, la mijlocul lunii ianuarie 2010 oficialii Ministerului Transporturilor vor relua discutiile cu firma constructoare Bechtel pentru a gasi metode de finantate alternative finantarii exclusive de la bugetul de stat a Autostrazii Transilvania.

“Ideea este de a unifica (n.red. – tronsonul 2B Campia Turzii – Gilau, care are 54 de km si tronsonul 3C Suplacul de Barcau – Bors, care are 64 de km), astfel incat, pana in 2012, sa existe autostrada de la Targu Mures pana la granita si discutiile noastre cu Bechtel merg in directia de a gasi o solutie comuna pentru a putea finanta altfel decat de la bugetul de stat – de unde e clar ca nu vom avea suficienti bani – portiunea Brasov – Targu Mures.

Discutam despre posibilitatea ca dumnealor sa vina cu o formula de credit-furnizor, cu o formula de concesiune, ceva de genul asta.

Ne-am propus ca dupa jumatatea lunii ianuarie sa reluam aceste discutii pe care le-am evocat asa, la inceputul anului acesta”, a spus Berceanu.

In alta ordine de idei, Berceanu a precizat ca pe sectiunea Turda – Gilau a Autostrazii Transilvania, inaugurata la 1 decembrie 2009, vor fi montati parapetii antiorbire in urmatoarele trei-patru saptamani si ca nu peste tot e nevoie de acesti parapeti.

In ceea ce priveste cabinele de telefon pentru apelurile de urgenta, ele nu vor fi montate decat in momentul in care intregul tronson 2B Campia Turzii – Turda va fi finalizat in vara anului viitor, in functie de conditiile meteo. Ministrul a adaugat ca de intretinerea autostrazii se va ocupa Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj.

Proiectul Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa.

Articol preluat de pe bloombiz.ro

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe