Constructia celor 415 kilometri din Autostrada Transilvania a fost estimata la 2,24 miliarde euro. Statul roman a platit companiei canadiene Bechtel aproximativ 1 miliard de euro, dar Bechtel nu a construit nici macar un singur kilometru intreg.
Astfel, la 5 ani de la inceperea lucrarilor, potrivit Raportului Intern al Companiei Nationale Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), preluat de Cotidianul, “se evidentiaza existenta a cinci tipuri de fisuri in elementele structurilor de beton”, care “se regasesc in toate structurile executate pe sectiunile 2B si 3C (…), existand riscul evolutiei acestora in timp”.
Mai mult, la inspectiile de pe teren “s-a constatat proasta executie a reparatiilor, acestea nerezolvand problemele semnalate”.
Un sir de nereguli
Raportul Intern mai mentioneaza “neasigurarea drenajului prin santuri temporare de scurgere, fapt ce a dus la pierderi de stabilitate a taluzurilor, o intarziere inexplicabila a punerii in practica a proiectelor de consolidare, permitandu-se in acest fel extinderea zonei deja afectate de alunecari de teren sau tasari necontrolate”.
CNADNR semnaleaza si “drenaje executate gresit, fapt ce duce la acumulari de apa in corpul autostrazii si favorizarea colapsurilor pe talazuri, chiar si dupa darea in folosinta a autostrazii, lipsa finisajelor la lucrarile deja executate, care antreneaza o serie de degradari ale corpului autostrazii, ce necesita interventia pe suprafete mari, in unele cazuri ducand chiar la refacerea completa a autostrazii pe acel amplasament”.
Boc si Berceanu, mandri de Bechtel
La inceputul lunii octombrie, Premierul Emil Boc si Ministrul Transporturilor Radu Berceanu au vizitat santierul autostrazii Transilvania si s-au aratat multumiti de evolutia lucrarilor.
Boc a tinut sa sublinieze ca lucrarile la Autostrada Transilvania reprezinta un aspect “sugestiv si reprezentativ pentru performanta acestui Guvern”.
“Am vazut un stadiu foarte bun al lucrarilor de la autostrada si, daca altii pana acum vorbeau de kilometri de autostrada, noi facem kilometri de autostrada. Ce pot sa va spun e ca, din evaluarile pe care le-am facut pe cei 42 de km de autostrada, astazi avem 80% finalizat si pana la 1decembrie 42 de km de autostrada vor fi finalizati”, a sustinut premierul.
Autostrada Transilvania trebuie sa fie gata pana in 2013, conform contractului si se construieste pe ruta Brasov – Cluj -Bors. Costul total se ridica la 2,24 miliarde de euro.
Proiectul Autostrada Transilvania, cel mai mare proiect de infrastructura din Europa, are o lungime totala de 415 km, pe patru benzi, autostrada pornind de la nord-vest de Brasov, ajungand la granita cu Ungaria langa Oradea, in campia Crisanei.
Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea si are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere.
Articol preluat de pe bloombiz.ro