Stagnare în UE, dar creştere în România: cu cât au vândut mai mult retailerii anul trecut, în perioada Crăciunului

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 16 Martie 2012, Ultima actualizare: 16 Martie 2012

Deşi în unele ţări europene vânzările au mers mai prost decât în 2010, ţara noastră a fost pe plus la acest capitol.

În mod tradiţional, perioada sărbătorilor de iarnă este poate cea mai favorabilă pentru retaileri. Aceştia reuşesc chiar să înregistreze rezultate în creştere de la an la an, în ciuda perioadei economice dificile. Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă CBRE, în perioada octombrie-decembrie 2011 volumul vânzărilor în comerţul cu amănuntul din România a crescut cu aproximativ 3,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Spre comparaţie, la nivelul celor 27 de state membre ale Uniunii Europene (UE) a fost consemnată doar o creştere uşoară, de 0,1%. „În 2011, luna decembrie a fost de departe cea mai bună perioadă din întregul an din punctul de vedere al vânzărilor, mai ales pentru produsele din gama echipamentelor electrice şi electrocasnice, dar şi pentru alcool, jucării şi produse alimentare, cu atât mai mult dacă acestea au fost subiectul unor oferte speciale. Retailerii au înregistrat, de asemenea, majorări ale cifrelor de afaceri în ultimul trimestru din 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, în contextul creşterii consumului cu aproximativ 2-3%, potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică şi Studii Economice”, subliniază Luiza Moraru, director al departamentului de retail din cadrul CBRE România.

Italia şi Bulgaria, pe minus
Retailerii nu au consemnat vânzări în creştere de la an la an în toate ţările membre UE. Spre exemplu, Italia a resimţit un declin de 10% faţă de anul anterior. Pe de altă parte însă, ţările din Europa Centrală şi de Est s-au înscris aproape în unanimitate pe un trend ascendent. Polonia s-a aflat în vârful clasamentului, cu o creştere a volumului vânzărilor de aproximativ 8,6% în perioada octombrie-decembrie 2011. Pe de altă parte, Bulgaria este singura ţară din Europa Centrală şi de Est care a înregistrat o scădere a vânzărilor, de până la 2,5% comparativ cu anul anterior.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe