Tot mai mulți români optează pentru concepte personalizate de design.
Visezi la o baie modernă, ieșită din tipare? Deși majoritatea românilor sunt încă (relativ) tradiționaliști în această privință, o bună sursă de inspirație pot fi hotelurile – amenajate, de regulă, cu ajutorul unor designeri profesioniști, acest gen de spații vădesc, în consecință, o deschidere mult mai mare către nou.
Potrivit Kuma România, companie producătoare de lavoare și blaturi pentru băi şi bucătării, mentalitatea jucătorilor din industria hotelieră autohtonă s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, aceștia fiind în acest moment mult mai atrași de amenajările de tip nordic și optând pentru concepte personalizate de design și culori atipice. De asemenea, un alt criteriu decisiv este garanția unei mărci de calitate.
„Pe segmentul hotelier, interesul acordat amenajării băilor și dorința de a se diferenția prin acest proces se pot traduce prin creșterea numărului de stele aferente unui hotel. Toți cei care optează pentru Kuma aleg un design minimalist și forme de lavoar turnate continuu cu blatul, unul dintre punctele forte ale produsului, întrucât nu necesită încastrare sau alipirea altor boluri din ceramică sau porțelan. Motivele pentru opțiunile lor se remarcă atât la nivel de design, fiind un concept diferit, cât și la nivel de funcționalitate, aceste tipuri de produse fiind caracterizate printr-o calitate superioară, autenticitatea mărcii și, bineînțeles, posibilitatea de a personaliza un întreg concept de baie ori bucătărie conform spațiului disponibil. Putem conchide că, prin conceptele Kuma, adăugăm o stea hotelului renovat.”
Camelia Olesen, Director Executiv KUMA România
Potrivit oficialilor Kuma, elementele-cheie în amenajările nordice sunt minimalismul ambientului, finețea materialelor și, nu în ultimul rând, confortul oferit de un spațiu personalizat. Simplitatea interioarelor este completată de luminozitatea deosebită, precum și de integrarea elementelor naturale. Nu în ultimul rând, funcționalitatea este un criteriu de bază, spațiul fiind menit să fie cât mai deschis și aerisit. „Chiar dacă un concept minimalist poate atinge un cost mai ridicat în comparație cu alte propuneri de băi și bucătării, investiția se recuperează în timp, având în vedere că o amenajare simplă, minimalistă, este ușor de întreținut”, punctează reprezentanții companiei.
Camelia Olesen, Director Executiv în cadrul KUMA România, spune că tranziția românilor către stilul nordic nu a fost deloc una ușoară, având în vedere că, în anii 2000, majoritatea clienților (și distribuitorilor) erau obișnuiți cu produse din ceramică sau porțelan în nuanțe de alb. De asemenea, ideea potrivit căreia într-o baie atenția este concentrată pe ansamblul lavoar-mască-decorațiuni, marcat printr-o culoare contrastantă, era complet necunoscută. Treptat însă, pe măsură ce curentul scandinav a căpătat o recunoaștere internațională, designerii de interior și arhitecții locali au contribuit la popularizarea sa.
Nu doar jucătorii din domeniul hotelier, ci și proprietarii de locuințe sunt pasionați de acest stil. Reprezentând 40% din totalul proiectelor Kuma România, acești consumatori finali sunt, de regulă, cunoscători ai tendințelor în domeniu, cititori fideli ai revistelor de Home&Deco și au noțiuni bine definite de design interior.
pascu simion
Pentru o casa construita prin 1966, piesa de rezistenta, “piatra unghiulara” era vana de fonta….Acum, la schimbare de proprietar, ce recomanda designerul(la renovare )?