Compania autohtonă Duraziv a înregistrat o creştere de 48% a cifrei de afaceri din prima jumătate a acestui an comparativ cu 2010.
Deşi ultimii trei ani au fost grei pentru piaţa imobiliară şi, implicit, şi pentru cea de construcţii – iar greul încă nu s-a terminat -, unii jucători din piaţă reuşesc să meargă împotriva curentului. Un exemplu în acest sens este producătorul de materiale de construcţii Duraziv. Acesta a anunţat o creştere de 48% a cifrei de afaceri în primele şase luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010. Astfel, veniturile totale ale companiei la şase luni au fost de 32,7 milioane lei (7,8 milioane euro), faţă de încasările de 22 milioane de lei (5,4 milioane euro) în prima jumătate din 2010. Avansul înregistrat până acum în 2011 este sensibil mai mare decât cel anticipat de oficialii companiei pentru întregul an. Aceştia au declarat anterior că se aşteaptă la o creştere a cifrei de afaceri de cel puţin 25% în 2011. Aceste estimări veneau pe fondul unui avans de 50% al veniturilor în 2010 faţă de 2009.
Vânzările de adezivi, pe primul loc
Cea mai semnificativă creştere în perioada menţionată a fost înregistrată de divizia de adezivi, unde vânzările au crescut cu 56%. „Acesta este un segment pe care am venit cu o strategie îndrăzneaţă, opusă trendului din piaţă. Am ales să inovăm şi să propunem pieţei produse cu proprietăţi îmbunătăţite, adaptate nevoilor din şantiere”, subliniază Daniel Guzu, manager şi proprietar al companiei Duraziv. Pe de altă parte, divizia de profile metalice a înregistrat după primul semestru al acestui an o majorare a veniturilor de 33%. Spre deosebire de anul trecut, în 2011 compania a comercializat şi vopsea. În momentul de faţă, acest produs deţine o pondere de 7,5% din cifra de afaceri a Duraziv.
Strategia succesului: produse noi, de calitate, nu preţuri cât mai mici
Cum se explică această creştere semnificativă a veniturilor unei companii producătoare de materiale de construcţii, în contextul în care piaţa de profil dă doar timide semne de revenire? Este vorba, pe de o parte, de doi factori conjuncturali: lunile de iarnă mai călduroase şi creşterea ponderii renovărilor în totalul lucrărilor de construcţii.
Un alt factor însă, poate chiar mai important decât cei dintâi, ţine însă de strategia companiei, ce constă în concentrarea pe dezvoltarea de produse noi. Astfel, după ce în 2010 compania a lansat Kauciucul (un liant care îmbunătăţeşte calităţile adezivilor), în 2011 a adus pe piaţă vopseaua fără miros. „Numai de la începutul acestui an compania a lansat şapte noi produse în piaţă. „Ne dorim ca anual să putem aloca aproximativ 3% din cifra de afaceri cercetării şi creării de produse noi”, explică Daniel Guzu. Compania pune accentul pe cercetare în activitatea sa încă de la declanşarea crizei, la sfârşitul anului 2008. „Pe piaţa adezivilor în această perioadă au existat două tipuri de abordări. O strategie nesănătoasă, atât pentru producători, cât şi pentru piaţă, a constat în intrarea într-un război al preţurilor. Noi am ales să nu facem acest lucru şi să ne concentrăm pe calitatea produselor, oferită consumatorilor la un preţ corect ”, adaugă Guzu.