Lucrărlle de renovare au fost rincipalul motor al creşterii acestei pieţe, astfel de proiecte generând circa 80% din vânzări.
Ruukki România a înregistrat anul trecut o creştere cu 56% a diviziei de sisteme de acoperişuri din tablă de tip ţiglă comparativ cu anul precedent. 2011 a fost astfel cel mai bun an pe segmentul de învelitori de la intrarea companiei pe piaţă şi până în prezent, aceasta dublându-şi cota de piaţă în decurs de 12 luni. Principalul motor al acestui avans au fost lucrările de renovare. „Românii au preferat să investească o parte din fondurile de care au dispus în reamenajarea caselor, aceste proiecte reprezentând 80% din vânzări”, subliniază Zoltan Szoke, director de vânzări al Ruukki România pe segmentul de acoperişuri. Potrivit estimărilor companiei, anul trecut piaţa autohtonă de acoperişuri a crescut cu 10%. „Din datele noastre, piaţa de acoperişuri a înregistrat cea mai bună evoluţie din sectorul de construcţii”, notează Szoke.
Cea mai mare parte din vânzările de sisteme de acoperişuri din tablă de tip ţiglă au fost generate de modelul Ruukki Monterrey, ce se încadrează pe segmentul mediu de preţ. Pe de altă parte, ponderea produselor de tip premium a crescut la un nivel de 22% din totalul vânzărilor. Nu în ultimul rând, segmentul de sisteme pluviale a ajuns să reprezinte aproximativ 25% din totalul vânzărilor de acoperişuri ale Ruukki România.