Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) tergiverseaza semnarea contractelor cu Romstrade, Straco si Delta pentru intretinerea multianuala a autostrazilor A1 si A2, au declarat, luni, pentru NewsIn, reprezentanti ai companiilor constructoare.
“Au fost doua licitatii pentru intretinerea multianuala a autostrazilor A1 si A2 in octombrie, fiind declarati castigatori Romstrade si Straco.
Firma Pa&Co International a contestat la Curtea de Apel si a pierdut in instanta. In acest timp, compania de drumuri intarzie semnarea contractului cu Romstrade si Straco, prelungind insa contractul cu Gecor, compania lui Catalin Voicu”, au declarat reprezentantii Romstrade.
Potrivit acestora, contractele de deszapezire puteau fi semnate inca din data de 22 ianuarie. Astfel, reprezentantii Romstrade au precizat ca pe 3 decembrie 2009 au fost stabilite ofertele castigatoare ale licitatiei de deszapezire a autostrazilor A1 si A2.
Ulterior, pe 7 decembrie 2009, compania Pa&Co International a depus contestatie impotriva CNADNR, “pe motiv ca ofertele stabilite castigatoare ar fi neconforme”, actiune respinsa pe 19 ianuarie 2010 de Curtea de Apel Bucuresti.
“In data de 22 ianuarie 2010, la solicitarea CNADNR, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice raspunde prin adresa nr. 620 ca autoritatea contractanta are dreptul sa semneze contractele de achizitie publica cu ofertantul declarat castigator, deoarece hotararea curtii de apel a fost pronuntata.
In data de 8 februarie 2010 inca nu s-au semnat contractele de deszapezire, iar autostrazile sunt din nou inchise”, mai spun reprezentantii Romstrade.
La randul sau, directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, a declarat pentru NewsIn ca inca nu a primit contractele pentru a le semna. CNADNR ar trebui sa plateasca asocierii Straco – Romstrade – Delta 23 milioane euro pentru intretinerea multianuala a autostrazii A1, iar consortiului Straco – Romstrade pentru A2 suma de 28 milioane euro.
In decembrie, directorul de intretinere al CNADNR, Florin Dascalu, declara ca “a fost selectat consortiul format din firmele Straco-Romstrade si Delta ACM-Straco-Romstrade pentru intretinerea autostraziilor Bucuresti-Pitesti si centura Pitesti, respectiv Bucuresti-Cernavoda, iar valoarea totala a contractelor este de 51 milioane euro”.
Contractele urmau sa se deruleze in perioada 2009-2012, consortiile desemnate castigatoare trebuind sa efectueze deszapeziri, lucrari de intretinere curenta si periodica, sa asigure paza si protectia, salubrizarea si lucrarile de marcaj.
Autoritatile au inchis duminica circulatia pe autostazile A1 Bucuresti – Pitesti si A2 Bucuresti – Constanta din cauza viscolului.
Articol preluat de pe bloombiz.ro