Retailul autohton oferă randamente mai mari decât Franţa, Marea Britanie, Cehia sau Polonia. Totuşi, investitorii nu vor să cumpere aici

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 1 Iunie 2011, Ultima actualizare: 01 Iunie 2011

Cererea pentru proprietăţile de retail de cea mai bună calitate din Europa Centrală a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2008 încoace.

Potrivit unui studiu de piaţă realizat de compania de consultanţă Cushman&Wakefield, în Europa Centrală cererea investitorilor pentru dezvoltările de retail de cea mai bună calitate a atins cel mai înalt nivel din 2008 încoace, momentul căderii pieţei. Această situaţie nu se regăseşte însă neapărat şi în România. “Comparativ cu Cehia şi Polonia, numărul investitorilor interesaţi să cumpere proprietăţi în România este mult mai mic, nu există o concurenţă propriu-zisă între investitori. Pe termen scurt, acest fapt va determina o relativă stabilitate a preţurilor, cu tendinţe de creştere foarte modeste”, spune Costel Florea (foto), partener şi director al departamentului de investiţii al Cushman&Wakefield.
Reticenţa străinilor de a achiziţiona proprietăţi în ţara noastră se menţine în ciuda a două avantaje considerabile oferite de piaţa autohtonă a spaţiilor comerciale. În primul rând, randamentele pentru proprietăţile locale de cea mai bună calitate sunt sensibil mai ridicate decât în alte ţări din regiune, situându-se între 8% şi 9% în oraşele importante ale ţării (faţă de un maximum de 6,5% în alte ţări din Europa Centrală). În al doilea rând, subliniază Florea, Produsul Intern Brut din România este estimat să crească cu 3,9%-4,7% în perioada 2012-2014, mai mult chiar decât în Polonia.

Cehia şi Polonia, pieţe „fierbinţi” în regiune
Potrivit raportului companiei, cele mai căutate pieţe central europene de către investitori sunt Cehia şi Polonia. În aceste ţări, randamentele ajung la un maximum de 6,5% pentru proprietăţile de retail, nivel considerat mai atractiv decât cel din pieţe mai dezvoltate, precum Marea Britanie (5,5%) sau Franţa şi Germania (între 5% şi 5,5%, în ambele cazuri). Reprezentanţii Cushman&Wakefield estimează că, în contextul în care multe dintre proprietăţile de cea mai bună calitate din aceste ţări au fost licitate agresiv de investitorii internaţionali, iar numărul tranzacţiilor a crescut simţitor pe acest segment, randamentele oferite de cele mai „fierbinţi” pieţe central europene vor scădea în perioada următoare.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Studiu: Cum spun românii că-și vor schimba obiceiurile pe fondul noilor „măsuri de relaxare”. „Instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate”

Oamenii își doresc să iasă mai mult în parc, să facă mai multă mișcare, dar și să meargă în vacanţe în interiorul ţării. Cele două luni de izolare și...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe
Prin atragerea a opt retaileri locali, ERA Shopping Park Oradea îşi creşte gradul de ocupare la 95%

Noile magazine activează pe segmentele de food şi fashion şi însumează o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi. În al doilea trimestru al acestui an, centrul comercial ERA Shopping...

citește mai departe
Bătălia megamallurilor, la final? Dezvoltatorul Colosseum: „Ar fi o sinucidere să mai construiască cineva un asemenea proiect”

Cel mai mare centru comercial din România şi din Europa se pregăteşte pentru începerea lucrărilor de construcţie în partea de nord-vest a Bucureştiului. Începând cu anul 2008, când a...

citește mai departe
Retailerii internaţionali menţin chiriile spaţiilor comerciale la cote ridicate

Din al doilea trimestru al anului trecut, preţurile cerute de proprietarii spaţiilor de retail au început să se stabilizeze. Piaţa autohtonă de retail este printre primele segmente imobiliare ce...

citește mai departe