Redactarea anunțului de vânzare este una dintre cele mai importante etape ale procesului de vânzare și un factor care poate să influențeze durata de timp în care vei găsi un cumpărător potrivit pentru locuința ta.
Trebuie să acorzi o atenție deosebită anunțului vânzare, să ai grijă ca acesta să fie concis, dar cuprinzător, și completat de fotografii atractive pentru potențialii cumpărători.
Nu te baza pe faptul că persoanele interesate te vor contacta sau îl vor contacta pe agentul imobiliar care lucrează alături de tine pentru a afla informații suplimentare la telefon sau că vor vedea la vizionare exact despre ce este vorba.
Titlul anunțului este unul dintre elementele care pot influența de la prima vedere părerea unei persoane despre proprietatea pe care vrei să o vinzi. Dacă îți cauți un cumpărător pe cont propriu, este bine să menționezi acest lucru în titlu, pentru că astfel cel care îl găsește va ști că nu trebuie să mai plătească comision agentului.
Încearcă să eviți titlurile pline de clișee, cum ar fi “apartament de vânzare într-o zonă bună”. Poți, în schimb, să scoți în evidență atuurile locuinței. Iată un exemplu concret: “Proprietar: vând apartament cu 2 camere și vedere la parc”.
Descrierea trebuie să răspundă la întrebarea – “de ce ar vrea cineva să se mute aici?”. Aceasta trebuie să pună accent pe beneficiile care vin odată cu locuința pe care vrei să o vinzi. Nu este bine să faceți economie de cuvinte în acest caz, dar nici nu trebuie să scrieți o descriere elaborată, doar de dragul de a scrie ceva.
Iată care sunt informațiile principale pe care trebuie să le conțină anunțul de vânzare:
- tipul locuinței – apartament, casă;
- numărul de camere – sunt luate în considerare dormitoarele și spațiile comune de tip living sau dining, nu și bucătăriile, băile, mansardele sau alte spații de depozitare; – suprafața utilă a locuinței – aceasta îi oferă eventualului cumpărător o idee cu privire la cât de spațioasă este locuința. Suplimentar, este recomandat să adaugi suprafața construită, iar în cazul caselor amprenta la sol pentru că astfel persoanele interesate vor avea informații clare cu privire la dimensiunea grădinii;
- tipul de compartimentare al locuinței – decomandat, semidecomandat, nedecomandat, circular sau vagon;
- confortul – 1,2,3 sau lux;
- etajul la care se află locuința – în cazul că este vorba despre un apartament la bloc sau despre un apartament situat într-o vilă (exemplu: etaj 2/10);
- numărul bucătăriilor, al băilor și al balcoanelor/teraselor – în cazul acestora din urmă poți menționa tipul lor sau dacă este vorba despre un spațiu închis sau deschis; – tipul imobilului (bloc de apartamente, vilă) – este recomandat să oferi și detalii despre anul în care au fost finalizate lucrările de construcție, regimul de înălțime (exemplu: parter+2 etaje) și informații referitoare la structura de rezistență a imobilului (exemplu: cărămidă, beton, etc);
- utilitățile de care dispune locuința – curent, apă, canalizare, gaz, CATV, telefon, sistem de încălzire, acces la internet;
- detalii cu privire la finisajele de care dispune locuința și eventuale îmbunătățiri – informații despre tipul ferestrelor, al ușilor sau al podelelor;
- dacă locuința este scoasă la vânzare mobilată și utilată complet, parțial sau dacă este nemobilată și neutilată;
- detalii despre dotările și serviciile aferente imobilului – interfon, spații de depozitare (exemplu: boxă la subsol), menaj, administrare;
- suprafața totală și/sau utilă a grădinii – în cazul în care vinzi o casă;
- numărul locurilor de parcare disponibile;
- informații despre poziționarea locuinței și despre vecinătăți (exemplu: grădinițe, școli, parcuri, magazine);
- date de contact – număr de telefon, adresă de e-mail.
Anunțul trebuie să îi răspundă potențialului cumpărător la cele mai multe întrebări. În plus, completarea unui număr cât mai mare de informații te ajută ca anunțul tău să fie găsit ușor de către persoanele interesate de o locuință cu o serie de caracteristici specifice, eficientizând căutările pe site-urile specializate.
Dacă lucrezi cu un agent imobiliar este important să îi oferi acestuia cât mai multe detalii despre locuință încă de la început și să îi ceri ajutorul în redactarea anunțului de vânzare. Experiența sa își va spune cuvântul la acest capitol.
Dacă ai demarat procesul de vânzare pe cont propriu poți să ceri părerea unui apropiat cu privire la anunțul de vânzare și să vezi dacă acesta are nelămuriri după ce îl citește. Ca proprietar îți cunoști foarte bine locuința și este posibil să omiți unele detalii care poate nu ți se par foarte relevante. O părere în plus te poate ajuta să aduci îmbunătățiri anunțului.
Nu uita să menționezi dacă locuința pe care o vinzi se află pe lista imobilelor cu “bulină roșie” din oraș, dar să explici clar în ce grad de risc seismic se încadrează și ce înseamnă acesta. Nu încerca să ascunzi astfel de informații pentru că orice cumpărător poate să le verifice pe site-urile autorităților și dacă află că nu i-ai expus acest lucru se va gândi că sunt și alte probleme pe care ai omis să i le aduci la cunoștință.
Atenție! “Cosmetizarea” anunțului de vânzare pentru ca o proprietate să arate mai bine “pe hârtie” decât în realitate nu este în avantajul tău. Va atrage cumpărători nepotriviți și vei pierde timp cu pregătirea unor vizionări pentru persoane care nu caută ceea ce oferi tu.
Este recomandat, totodată, să adaugi mai multe fotografii în anunțul de vânzare, atât cu interiorul locuinței, cât și cu exteriorul acesteia. Dacă lucrezi cu un agent imobiliar poți să soliciți organizarea unei ședințe foto speciale în acest sens. Dacă îți cauți singur cumpărător, ar fi bine să faci fotografiile cu o cameră foto, nu cu telefonul mobil, și să folosești un trepied.
Ai grijă ca încăperile să fie bine luminate, ordonate și curate, fără haine lăsate la vedere sau vase murdare în bucătărie.
Dacă vinzi o casă ai grijă să cureți grădina înainte să faci fotografiile.
Pentru că pozele sunt extrem de importante în obținerea unui anunț imobiliar care să atragă cât mai mulți posibili cumpărători, Imobiliare.ro le oferă proprietarilor posibilitatea de a adăuga până la 16 fotografii, în format jpg sau png, la orice anunț.
Ai, totodată, la dispoziție mai multe secțiuni care vin în ajutorul tău atunci când vrei să vinzi un apartament sau o casă. La secțiunea “Adaugă anunț” cu un singur click ajungi direct pe pagina unde poți adăuga pe site proprietatea pe care o ai de vânzare.
Odată cu publicare anunțului de închiriere se creează automat și un cont dedicat. Astfel, vei avea la dispoziție secțiunea ”Anunțurile mele” care te ajută să gestionezi anunțurile adăugate de tine, să vezi care dintre acestea sunt active și care nu. Poți, totodată, să adaugi anunțuri noi și să activezi anunțuri inactive. Tot prin “Contul meu” poți să fi mereu în contact cu persoanele interesate de închirierea locuinței tale folosind chat-ul pus la dispoziție de Imobiliare.ro. Mesajele sunt instante. În plus, ai oricând acces la întregul istoric al conversațiilor.
Atenție! Nu este de ajuns să publici un anunț și să aștepți ca persoanele interesate să te contacteze. Încearcă să îi faci un update de fiecare dată când găsești o informație în plus care ar putea fi relevantă pentru eventualii cumpărători (exemplu: s-a deschis un nou magazin în zonă, o farmacie, o grădiniță privată), astfel aceștia vor vedea că anunțul este de actualitate și îi vor acorda mai multă atenție.