Puiu Popoviciu a vandut magazinul IKEA din Baneasa

scris de Bloombiz in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 12 Martie 2010, Ultima actualizare: 12 Martie 2010

Omul de afaceri Puiu Popoviciu a vandut operatiunile IKEA din Romania catre grupul suedez IKEA, intr-o tranzactie de peste 30 milioane euro.

Deal-ul a fost parafat in urma cu cateva zile, iar toate partile au iesit “multumite” din contractul semnat, au declarat sursele citate de Ziarul Financiar.

Popoviciu a adus celebrul lant de retail de mobila IKEA in complexul Baneasa in 2007, printr-o franciza, in urma unor investitii de 25 milioane euro, magazinul de 26.000 mp fiind una dintre cele mai puternice ancore din cadrul complexului comercial dezvoltat de miliardar in zona de nord a Capitalei.

Puiu Popoviciu, 49 de ani, este unul dintre cei mai discreti oameni de afaceri locali, afacerile sale derulandu-se in sectoare precum imobiliar (este unul dintre cei mai importanti proprietari de spatii comerciale din Capitala), hotelier (Howard Johnson, Ramada Plaza si Ramada Parc) si restaurante (KFC).

Asociatul lui in afaceri este Radu Dimofte.

Deschiderea magazinului IKEA a avut loc intr-o perioada de boom economic, ceea ce a favorizat dublarea vanzarilor in primul an comparativ cu estimarile initiale, pana la circa 70 milioane euro.

Tot in primul an, IKEA a inregistrat un profit net de 4,6 milioane euro, in conditiile in care toate asteptarile aratau ca in primii ani magazinul va fi pe pierderi.

Franciza IKEA pe piata locala este operata de firma Moaro Trading, iar actionarii acestei entitati sunt firmele Engma Beheer (75,7%), Turkmall Retail BV (24,25%) si Inter Ikea Systems BV (0,05%), conform informatiilor de la Registrul Comertului.

Toate aceste firme sunt inregistrate in Olanda. Inter Ikea Systems B.V este firma care detine conceptul IKEA si acorda dreptul de franciza.

Reprezentantii IKEA nu au facut niciun comentariu pana la inchiderea editiei, in timp ce Popoviciu a spus ca va da un comunicat in cursul zilei de vineri.

Cu un singur magazin, IKEA este cel mai mare retailer local de mobila, cu afaceri de 349,24 milioane lei (83,2 milioane euro) in 2009, in scadere cu 9%.

Restaurantul IKEA, cel mai mare de pe piata Capitalei, genereaza circa 6% din vanzarile totale, adica 21 milioane lei (5 milioane euro).

Finantarea investitiei de 25 milioane euro in magazinul IKEA din zona comerciala Baneasa a fost asigurata din fonduri ale BRD Societe Generale, unul dintre grupurile financiare cu care Puiu Popoviciu lucreaza.

Retailul de mobila este estimat la aproximativ 900 de milioane de euro in 2009, iar pentru acest an a fost estimata o scadere de 5%.

Articol preluat de pe bloombiz.ro

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe