Prima saptamana din luna decembrie, “luna cadourilor”, a adus o crestere a traficului in centrele comerciale din Capitala, dar vanzarile chiriasilor sunt cu 30% mai mici fata de anul trecut.
Cinci dintre cele mai importante centre comerciale din Bucuresti, care au raspuns solicitarii ZF, au consemnat un trafic in crestere in prima saptamana a lunii decembrie, ca urmare a evenimentelor organizate cu ocazia zilei de Sfantul Nicolae si a promotiilor oferite de cea mai mare parte a chiriasilor.
Cu toate acestea, retailerii spun ca vanzarile sunt cu pana la 40% mai mici fata de aceeasi perioada a anului trecut, astfel ca mallurile au mai multi “turisti” decat cumparatori.
“Traficul in luna decembrie 2009, comparat cu decembrie 2008, a crescut cu 15% pana in acest moment”, spune Ali Ergun Ergen, CEO al firmei Baneasa Developments, proprietarul mallului Baneasa Shopping City.
In functie de atractivitatea evenimentelor si a ofertelor magazinelor, numarul de vizitatori creste (in decembrie) in medie cu 40% fata de o luna obisnuita.”Mai bine decat in lunile anterioareRetailerii spun in schimb ca daca octombrie si noiembrie au fost “luni slabe” din punctul de vedere al incasarilor, decembrie a debutat cu o apetenta mai mare pentru consum, vanzarile urcand cu circa 10% fata de perioada anterioara, dar mult sub nivelul din luna decembrie a anului trecut.
“Daca in 2008 oamenii cheltuiau in noiembrie 10 lei si in decembrie 10 lei, in 2009 probabil au cheltuit 5 lei in noiembrie si au economisit 5 lei pentru luna aceasta”, este de parere Ramona Stanciulescu, CEO al Rafar, divizia de fashion a RTC, cu magazine atat in Baneasa Shopping City, cat si in Cotroceni Park, Plaza Romania sau Liberty Center.
In cazul celor 30 de magazine administrate de Rafar sub branduri ca Debenhams, Aldo, Olsen, Mandarina Duck, Sacoor Brothers sau Kipling, diferenta dintre scaderea vanzarilor din aceasta luna comparativ cu decembrie 2008 a fost de 20%-40%, in functie de magazin.
“Vanzarile din prima saptamana a acestei luni au fost cu 29% mai mici decat in aceeasi perioada a anului anterior. Suma disponibila pentru cumparaturi a clientilor este mult mai mica decat anul trecut”, spune si Adrian Cazu, directorul de magazine in cadrul retailerului de incaltaminte Benvenuti, cu magazine in Unirea sau Cotroceni Park.
Retailerii de incaltaminte s-au confruntat insa si cu o toamna prelungita, care le-a afectat vanzarile produselor de iarna pana in aceasta perioada, in care vremea a inceput sa se raceasca. “In aceasta perioada, in functie si de evenimentele speciale, promotii si reduceri, vanzarile se pot dubla, mai ales in cazul produselor cautate in aceasta perioada a anului, precum jucarii, decoratiuni, cosmetice si parfumuri sau incaltaminte”, mai spune Ergun de la Baneasa.
Articol preluat de pe bloombiz.ro