Se spune in lumea imobiliara ca primavara este sezonul vanzarilor. Calendarul imobiliar prevede de fapt doua sezoane de tranzactii si doua de vacanta. Astfel, primavara este sezonul vanzarilor iar toamna sezonul inchirierilor, iar intercalate, vara- cu vacantele la mare si iarna- cu sarbatorile si vacantele la schi.
In ultimii ani, criza imobiliara a bulversat acest calendar existand multe alte fenomene care influenteaza deciziile de cumparare decat perioada cand sunt luate acestea. In urma a ramas obisnuinta de a actiona primavara si toamna, insa de la dorinta la actiune este cale lunga.
Nu trebuie sa te panichezi! Nu a trecut sezonul vanzarilor de locuinte! Nu vine vara peste piata imobiliara si alunga clientii pe plajele insorite ale lumii. Posesia unei locuinte a ramas in zona fruntasa a dorintelor oricarui roman.
Asa cum spuneam mai sus, exista mai multe fenomene care pot influenta vanzarile de locuinte. Iata cateva dintre ele:
-economia mondiala; nu putem trai independent de ceea ce se intample pe alte piete. Mai mult, ne raportam la moneda europeana si atunci cand cumparam o paine, si atunci cand cumparam o masina sau un apartament. Orice cutremur din Zona Euro, afecteaza economia Romaniei.
-economia nationala; recent, am fost anuntati ca in a doua jumatate a anului vor creste salariile. Este doar una dintre masurile care pot crea o stare pozitiva in randul populatiei atat in ceea ce priveste cresterea veniturilor, cat si la nivel psihologic.
-politica BNR; scaderea dobanzii de politica monetara la 5,25%, atingand astfel un nou minim istoric are darul de a ieftini creditele. In balanta, conditiile de creditare se inaspresc, in special in cazul creditelor in valuta. Toate aceste “miscari” pot relansa creditarea inclusiv in domeniul achizitiei de locuinte.
-programe guvernamentale: Prima Casa, creditul ipotecar cel mai accesibil si cel mai de succes; programe de economisire-creditare cu prime de la Stat.
-miscari politice; 2012 este an electoral iar acest lucru induce populatiei speranta unui trai mai bun. Astfel, unii cumparatori prefera sa astepte rezultatele alegerilor si in functie de acestea sa decida daca sa cumpere sau sa mai astepte.
Nu inchideti, deci, pravalia. Succesul este garantat numai de strategia de vanzare, care cuprinde stabilirea pretului si oferirea de facilitati de plata, prezentare, publicitate.
Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.