După un declin de 32% înregistrat în 2009 faţă de 2008, anul acesta ar trebui să aducă un avans similar celui din 2010.
În 2011 valoarea pieţei autohtone de electrocasnice incorporabile s-ar putea majora cu 1,5 milioane de euro, estimează companiile de profil. „Vom asista, pentru al doilea an consecutiv, la o creştere de 5% a pieţei autohtone de electrocasnice încorporabile, aceasta putând ajunge astfel la o valoare de 31,6 milioane de euro”, subliniază Valeriu Cobaschi, directorul general al Baumatic România. Anul trecut, acest segment a înregistrat un avans similar, ajungând la un nivel de 30,1 milioane de euro, faţă de 28,7 milioane de euro în anul precedent. Cobaschi precizează că anul 2009 a fost singurul an de criză pentru piaţa de profil, cu un recul de 32% faţă de valoarea de 42,4 milioane de euro înregistrată în 2008. „Într-un singur an, sectorul de electrocasnice încorporabile a pierdut 13,7 milioane de euro”, spune reprezentantul companiei.
În acest context, reprezentanţii Baumatic preconizează o creştere substanţială a vânzărilor pe acest an, până la un nivel de 1,2 milioane de euro, faţă de o cifră de afaceri de sub un milion de euro înregistrată în 2010.
Ce fel de produse cumpără românii
Potrivit estimărilor oficiale ale companiei, cele mai cumpărate produse incorporabile de pe piaţa locală sunt hotele, seturile de cuptoare şi plite, precum şi maşinile de spălat. La polul opus, frigiderele sunt achiziţionate de un număr foarte scăzut de cumpărători.
În 2011, acest segment va reprezenta peste 10% din piaţa de electrocasnice mari, ce ar trebui să stagneze la valoarea de 308 milioane de euro de anul trecut. “Preconizăm că electrocasnicele încorporabile vor câştiga treptat teren, iar în următorii doi ani acestea vor deţine un procent de 14% din totalul pieţei de electrocasnice mari”, subliniază Valeriu Cobaschi.