Mediul online deține o pondere majoritară ca sursă de informare în procesul de căutare a unei case.
Dacă ai o locuință de vânzare, cu siguranță că îți dorești ca aceasta să fie cât mai „atractivă” pentru potențialii clienți. Cum poți face asta? O analiză realizată la nivel european de către rețeaua de francize RE/MAX Europe dezvăluie câteva dintre aspectele „cu greutate” în ochii unui cumpărător, atunci când intră în contact cu o anumită proprietate:
1. Fotografiile cu locuința vizată:
Potrivit studiului citat, 81% dintre europeni își găsesc locuinţa visată în urma unei căutări realizate online, în vreme ce, pe piaţa românească, peste 50% din cei care își doresc o casă ajung la aceasta prin căutări pe Internet. Nu este de mirare, așadar, că, pentru 60% dintre cumpărători, fotografiile cu proprietatea pe care o trec pe lista de vizionări sunt extrem de importante şi pot face diferenţa.
(Alte surse de informare cu privire la oferta disponibilă în piață sunt prietenii și familia, pe de o parte, precum și ziarele specializate în anunțuri, pe de altă parte.)
2. Dotările din baie:
Atunci când vizitează pentru prima dată o locuinţă, europenii se uită în primul rând la dotările din baie şi analizează atent ce reparaţii sunt necesare.
3. Mirosul din casă:
Deși poate fi tratat ca un subiect tabu, acest aspect influențează semnificativ prima impresie a potențialilor cumpărători, precum și decizia de cumpărare – ce implică atât o componentă rațională, cât și una emoțională.
4. Împrejurimile:
La capitolul vecinătăţi, pentru aproape 20% dintre cumpărători, apropierea de un loc de joacă pentru copii este crucială, iar pentru circa 19%, apropierea de o grădiniţă sau o şcoală. Pe lista facilităților ce nu trebuie să lipsească din zonă sunt centrele comerciale, restaurantele şi bisericile. Interesant este că tinerii şi femeile ar vrea în mod special să aibă o locuinţă în apropierea mall-urilor, în timp ce persoanele cu vârste cuprinse între 30 şi 39 de ani ar prefera să aibă în apropiere o grădiniţă sau o şcoală.
5. Gradul de utilare a bucătăriei:
Un alt aspect practic important pentru clienții europeni (dar și pentru români) ar fi gradul de utilare a bucătăriei, ce va avea un cuvânt important de spus asupra confortului vieții de zi cu zi a locatarilor.
Prețul bate zona!
În ceea ce privește criteriile de selecție a unei proprietăți, prețul acesteia este, pentru majoritatea europenilor, cel mai important aspect luat în considerare. Pe locul al doilea se află amplasamentul, suprafaţa şi costurile adiacente pe care le implică respectiva proprietate. În cel din urmă caz, gradul de eficienţă energetică şi anul de construcţie joacă un rol important.
La nivel european, 40% dintre potențialii cumpărători caută o locuință împreună cu partenerul, iar 25% singuri. Cuplurile dețin cea mai mare pondere în totalul clienților în Spania (60%), România situându-se pe locul al doilea, cu 55%. În Franţa, 31% dintre cei care vor o casă își derulează căutarea împreună cu partenerul, iar în Turcia doar 14% se încadrează în această categorie. Analiza RE/MAX arată, totodată, că 76% dintre clienți au avut, până la acel moment o proprietate – sau măcar o locuinţă închiriată.
Robert Tudor – https://compariimobiliare.ro/
Foarte interesant!
[email protected]
Primul lucru care ma intereseaza este: Daca proprietarul{vinzatorul} are actele de proprietate in totalitate in regula si daca e proprietar autentic,apoi celelalte criterii.