Destinațiile de shopping se înmulțesc și se „reinventează”.
Deși deține un număr semnificativ de centre comerciale, Capitala continuă să atragă noi investiții pe acest segment. Atât dezvoltatorii, cât și retailerii continuă să parieze pe „pasiunea” bucureștenilor pentru cumpărături.
Un exemplu este dat de unul dintre cele mai mari malluri bucureștene, care caută să se „reinventeze” în cursa pentru cumpărături (și cumpărători). „La șase ani de la inaugurare, Sun Plaza Shopping Center (foto) se pregătește de o nouă provocare: un proces de reconfigurare care va îmbunătăți în mod considerabil mixul de chiriași și numărul de magazine. Principalele lucrări vizează o suprafață totală de 11.000 de metri pătrați și vor conduce la crearea a 40 de magazine noi. Transformarea Sun Plaza va începe în primul trimestru al anului curent, urmând a fi finalizată în primul trimestru al anului 2018”, spun reprezentanții S IMMO AG, proprietarii centrului comercial.
Situat în zona Piața Sudului, Sun Plaza dispune de o suprafață construită totală de aproximativ 200.000 de metri pătrați și cuprinde 140 de magazine, inclusiv spații de relaxare, precum cafenele, cinematograf, pistă de bowling, centre destinate copiilor, dar și un food-court cu o capacitate de 1.200 de locuri. Principalii chiriași sunt Cora, Leroy Merlin, Cinema City, Zara, C&A, H&M, Bebetei și Flanco.
„Prin acest proces de reconfigurare urmărim să le oferim clienților o experiență de shopping în ton cu cele mai noi tendințe, vibrantă și diversificată, pe lângă accesul la mixul optim de branduri și servicii. Suntem absolut convinși că aceste schimbări vor consolida poziția Sun Plaza ca destinație de senzație pe piața de retail din București.”
Friedrich Wachernig, membru în Consiliul de Administrație al S IMMO AG
Un mall de proximitate în zona Obor
Pe harta Capitalei apar și destinații noi de cumpărături. Centrul comercial Veranda, spre exemplu, urmează a fi inaugurat în zona Obor în trimestrul al patrulea al acestui an, în urma unei investiții de circa 60 de milioane de euro. „Proiectul (…) va fi organizat pe două etaje, iar datorită structurii sale modulare va putea fi extins în viitor. În prezent, a fost finalizată fundația clădirii și se lucrează la realizarea structurii de rezistență”, spun reprezentanții companiei dezvoltatoare, Prodplast Imobiliare.
Închiriat în prezent în proporție de circa 70%, Veranda va avea o suprafață închiriabilă totală de aproape 30.000 de metri pătrați, ce va include spații comerciale, restaurante, cafenele, dar și o zonă verde de 15.000 de metri pătrați. Printre chiriași se numără branduri precum Carrefour (aproximativ 10.000 de metri pătrați), H&M (peste 2.000 de metri pătrați), CCC, Deichmann, Pimkie, Triumf, Pepco, Yves Rocher, Optiblu, Sensiblu, Maxbet, Pizza Coloseum, Salad Box, Orange, Arsis-Vodafone și IQ BOX – Telekom. Per total, mallul va adăposti peste 100 de magazine și va fi deservit de o parcare de peste 1.200 de locuri.