Turismul de afaceri este, în momentul de faţă, principalul factor de creştere pentru industria ospitalităţii din marile oraşe.
Compania britanică de dezvoltări imobiliare Roquebrook vrea să construiască în România o reţea de până la opt hoteluri Hampton (trei stele), brandul de pe segmentul economy al lanţului Hilton. Printre oraşele vizate pentru aceasta se numără atât Capitala (cu cel puţin două unităţi de cazare – una în centru, iar alta în zona de business-nord), cât şi alte mari oraşe ale ţării, precum Braşov, Craiova sau Cluj, a declarat, pentru www.imobiliare.ro, Cristina Roşca, managing partner RealTime (consultantul exclusiv al Roquebrook pentru dezvoltările imobiliare în România).
Proiecte aflate în dezvoltare, disponibile şi spre vânzare
Unităţile hoteliere vor avea între 100 şi 150 de camere, în funcţie de dimensiunile economice şi de potenţialul pieţei de profil din fiecare oraş. Totodată, valoarea investiţiei în fiecare unitate de cazare va varia, în funcţie de capacitatea acesteia şi de costul terenului, între opt şi zece milioane de euro, potrivit oficialului RealTime. Pe termen scurt şi mediu, reprezentanţii Roquebrook intenţionează să vândă unităţile hoteliere. În momentul de faţă, valorile de achiziţie pentru aceste active variază între 9,5 şi 13,5 milioane de euro, în funcţie de oraş şi de numărul de camere. „Odată cu începerea operării, preţurile pot suferi creşteri”, notează Cristina Roşca.
Primul hotel Hampton by Hilton, situat în centrul oraşului Cluj-Napoca, este deja finalizat şi va începe să opereze în această iarnă. Unitatea are o capacitate de cazare de 109 camere. Următorul pe lista grupului britanic este un hotel de 110 camere în Bucureşti, ce ar trebui să fie pus în funcţiune în toamna anului viitor.
Segmentul business-economy, viitorul pieţei hoteliere?
În opinia Cristinei Roşca, turismul de afaceri reprezintă în momentul de faţă una dintre principalele direcţii de dezvoltare a pieţei hoteliere din România. Pentru acest segment, cele mai potrivite sunt hotelurile de trei stele, care asigură un grad satisfăcător de confort pentru angajaţii companiilor, la costuri rezonabile.
Pe de altă parte însă, pentru moment, segmentul economy este cel mai slab dezvoltat pe piaţa hotelieră, cel puţin la nivel de Bucureşti. Astfel, potrivit celui mai recent raport de piaţă al companiei de consultanţă Jones Lang LaSalle, la jumătatea acestui an, Capitala avea o capacitate de cazare de 9.200 de camere, împărţită între 75 de unităţi hoteliere. 60% din oferta disponibilă era reprezentată de unităţi de patru stele, 21% erau camere de cinci stele, în vreme ce ponderea hotelurilor de trei stele se ridica la 18%.
Potrivit datelor Jones Lang LaSalle, în ultimii câţiva ani, criza financiară şi-a făcut simţit efectul asupra pieţei de investiţiilor în unităţi de cazare. Cea mai recentă tranzacţie este vânzarea hotelului Ibis din Sibiu (de două stele) către grupul italian UniCredit, pentru suma de 10 milioane de euro. Acesta a fost, totodată, şi singurul deal încheiat anul trecut. În 2008 şi 2010 nu au avut loc achiziţii pe acest segment, iar în 2009 volumul tranzacţiilor a ajuns la puţin peste 20 de milioane de euro. Spre comparaţie, în anul de vârf 2007 au avut loc achiziţii de hoteluri în valoare de peste 60 de milioane de euro, nivel dublu faţă de 2006.
SAKO MOB
Confectionam mobilier din LEMN MASIV ,MDF si PAL Avem showroom in CONSTANTA poporului nr.55 Relati la tl .BADEA BOGDAN 0730093405 LOREDANA 0723999704 Va asteptam in showroom .Va multumim
Ruxandra
Sunt interesata daca pentru lantul hotelier care se va deschide in Romania investitorul ar dori sa cumpere mobilier hotelier