Agentiile imobiliare romanesti imprumuta modelul pachetelor de criza aparute pe piata mondiala si isi premiaza clientii cu cate o masina, pentru fiecare apartament cumparat.
Un dezvoltator imobiliar roman incearca sa ia fata concurentei, oferindu-le clientilor cate un Chevrolet Spark, cadou, pentru orice locuinta cumparata, fie ca e vorba de o garsoniera sau de un apartament cu trei camere.
Pentru achizitionarea unei garsoniere de 39.000 de euro, de exemplu, agentia ofera gratuit un Spark, ce costa intre 5.849 euro si 9.720 euro.
Oferta este valabila si pentru un apartament cu doua camere, care are pretul de 49.000 euro plus TVA 5%, precum si pentru un apartament cu trei camere, care este disponibil in doua variante, una de 74.000 euro si una de 79.000 euro, ambele incluzand un Chevrolet Spark si fiind disponibile cu un TVA de 5%.
Piata urmareste trendul mondial
Desi promotia agentiei imobiliare poate parea inedita in Romania, pachetele casa plus masina au devenit foarte obisnuite in Occident, in ultima perioada, pe fondul crizei economice care a taiat vanzarile de apartamente si masini in intreaga lume.
In Statele Unite, agentiile imobiliare le ofera clientilor automobile de lux, pentru cumpararea proprietatilor scumpe, de cateva milioane de dolari.
O alta oferta similara a aparut in Marea Britanie, unde pentru un iaht de un milion de euro, cumparatorul primeste gratuit un Bentley Continental GT Coupe, in valoare de cel putin 200.000 de euro.
Piata autohtona pastreaza totusi proportiile, cu ofertele de tipul garsoniera-Spark, insa demonstreaza in acelasi timp ca stie sa se adapteze la noile cerinte ale consumatorului de criza.