Noul concept va fi aplicat unor produse de mass-market în următorii trei ani.
Producătorul de electrocasnice Whirlpool Corporation a prezentat, în cadrul târgului Eurocucina, desfăşurat la Milano anul acesta, conceptul „Al 6-lea simţ live technology experience”. Această tehnologie oferă posibilitatea de a controla şi monitoriza electrocasnicele din bucătărie de pe orice tip de terminal – smartphone, tabletă sau computer personal -, eliminându-se astfel necesitatea integrării unor ecrane suplimentare. Mai concret, fiecare produs electrocasnic va fi conectat prin tehnologia Wi-fi la internet, putând fi accesat de către proprietar de oriunde s-ar afla. Noile produse vor putea oferi şi informaţii despre consumul energetic, vor furniza sfaturi şi ponturi pentru o mai bună utilizare a lor şi vor fi dotate cu noi funcţii. Consumatorii vor putea, de exemplu, să iniţieze funcţia de congelare pentru o combină în timp ce îşi fac cumpărăturile la supermarket, congelatorul urmând astfel să fie pregătit pentru depozitarea unei anumite cantităţi de alimente. De asemenea, această tehnologie va permite generarea unor mesaje de alertă în cazul în care există o pană de curent în clădire, iar proprietarul echipamentelor electrocasnice este plecat de acasă. Pe de altă parte, o tabletă conectată la un cuptor Glamour (foto) cu Al 6-lea Simţ va permite utilizatorului să selecteze reţeta pe care doreşte să o prepare, prin simpla accesare a cărţii de bucate disponibile prin intermediul aplicaţiei. După setarea ingredientelor, a modalităţii de gătire şi a timpului, cuptorul va găti preparatul ales, menţinîndu-l la cald, dacă este cazul. „Clienţii Whirlpool au un stil de viaţă activ, iar Al 6-lea simţ live technology experience îi va ajuta să economisească timp, eforturi, resurse, bani prin intermediul interacţiunii dintre aceste aplicaţii”, subliniază Mioara Bolonzan, director de marketing în cadrul Whirlpool România. Potrivit reprezentanţilor companiei, inovaţiile tehnologice prezentate prin intermediul acestor prototipuri vor fi implementate în produse de mass-market până în 2015.