Mai ales dacă ai trecut de câteva ori prin așa ceva, mutarea într-o nouă locuință închiriată poate fi destul de obositoare – în special dacă nu ai alocat suficient timp pentru asta. Cu puțină organizare, însă, acest proces poate decurge mai lin decât ai fi sperat.
Iată principalele etape de care ar trebui să ții cont:
1. Pregătirea noii locuințe
La modul teoretic, locuința predată chiriașului ar trebui să fie curată și în bună stare de funcționare. Mai înainte de a-ți aduce toate lucrurile, asigură-te că lucrurile stau într-adevărat așa. Deși nu ar trebui să fie mare lucru de făcut, iar locuința ar trebui să fie în ordine (per ansamblu), este recomandat, pentru orice eventualitate, să faci și tu o curățenie generală atunci când te muți.
2. Transportul
Majoritatea chiriașilor se bazează, de regulă, pe ajutorul unor prieteni cu mașină atunci când trebuie să se mute într-o locuință proaspăt închiriată. În esență, acest lucru nu reprezintă o problemă – cel puțin atunci când nu ai foarte multe lucruri de transportat. Dacă însă te muți într-o locuință nemobilată, iar pe lista posesiunilor tale se află piese de mobilier și obiecte electrocasnice, ajutorul unei firme specializate de transport poate ușura mult procesul de mutare.
3. Înregistrarea la asociația de locatari
Ca și semnarea contractului de închiriere, înregistrarea la asociația de locatari – atunci când te muți într-un apartament – reprezintă o garanție că locuiești acolo în deplină legalitate. Pentru aceasta nu trebuie să prezinți contractul încheiat cu proprietarul, ci doar să declari la asociație câte persoane vor locui în imobilul respectiv (cheltuielile comune de întreținere urmând a fi calculate în funcție de numărul locatarilor).
4. Contractele cu furnizorii de utilități
În mod normal, atunci când te muți într-o locuință închiriată, aceasta ar trebui să dispună de toate utilitățile necesare. Nu va trebui să treci niciun document pe numele tău, întrucât poți face plățile chiar și atunci când nu ești titularul respectivului contractului. Totuși, în cazul în care locuința nu are cablu sau internet, trebuie să soliciți proprietarului să se ocupe de acest aspect. De contractarea acestor servicii te poți ocupa tu, chiar pe numele tău – proprietarul putând trece ulterior contractele pe numele său.