Pentru mulți dintre noi, mutarea este, cel mai adesea, un demers heirupist, strecurat la sfârșitul zilelor de lucru sau într-un weekend „sacrificat”, ce ajunge să ne stoarcă de puteri și de orice plăcere. Nu trebuie însă să fie așa. Planificând lucrurile și alocându-i (suficient) timp, te poți chiar bucura de ea!
Pentru o mutare „ca la carte”, îți recomandăm să-ți iei o săptămână de concediu. Iată etapele unei acțiuni „organizate”:
1. Contractele cu furnizorii de utilități
Mai înainte de a trece propriu-zis la lucru, va trebui să te asiguri că locuința în care urmează să te muți dispune de toate utilitățile. În cele mai multe cazuri, imobilele sunt deja conectate la rețelele publice de apă, electricitate și/sau gaze, însă va trebui să te adresezi sucursalelor zonale ale autorităților competente pentru a trece toate acestea pe numele tău. La fel va trebui să procedezi și în cazul contractelor de cablu și internet – dacă acestea nu există, îți rămâne să cauți pe cont propriu cele mai bune oferte din zona ta.
2. Pregătirea noii locuințe
Mai înainte de a-ți aduce toate lucrurile în casa cea nouă, ar trebui ca aceasta să fie bine pusă la punct. Dacă ai achiziționat o locuință ce are nevoie de ceva renovări, ideal ar fi ca respectivele lucrări să fie făcute înainte de a te muta, pentru a evita deranjul și a economisi timp (imaginează-ți ce-ar fi, spre exemplu, să te apuci de zugrăvit când toate lucrurile tale sunt în mijlocul casei!). De asemenea, chiar și o proprietate aflată într-o stare bună de funcționare ar trebui să aibă parte de o curățenie bună înainte de a te muta – până și locuințele nou-construite au nevoie de așa ceva, pentru a curăța praful, vopseaua etc. lăsate în urmă de muncitori.
Pentru această etapă ai avea nevoie de una-două zile, dacă e vorba doar de o curățenie, posibil mai mult dacă implică alte lucrări.
3. Împachetarea
O împachetare eficientă are nevoie de planificare. Asigură-te mai întâi că ai la îndemână materialele necesare: saci pentru haine, cutii de carton pentru alte obiecte (mai ales pentru cele fragile!) și bandă adezivă. Apucă-te apoi de treabă. Această etapă este un bun prilej pentru a scăpa de lucrurile de care nu mai ai nevoie, așa că nu ezita să le dai deoparte: casa cea nouă va fi mai aerisită, iar asta îți va face viața mai ușoară. La final ar trebui ca mobila masivă să fie dezmembrată în părțile ei componente, pentru ușurarea transportului.
Pentru această fază îți recomandăm să aloci două zile.
4. Transportul
Când vine vorba de aducerea lucrurilor în casa cea nouă, majoritatea românilor se bazează, de regulă, pe ajutorul prietenilor. Dacă vrei să simplifici lucrurile și să-ți faci ție (și lor!) viața mai ușoară, poți apela la o firmă specială de transport. Această soluție este cu atât mai recomandată dacă ai de mutat piese masive de mobilier – acestea vor fi mai protejate și vor putea fi transportate chiar într-o singură cursă, economisind, astfel, timp prețios.
În mod normal, pentru transport ar fi suficientă o singură zi.
5. Despachetarea
Ca și împachetarea, aceasta ar trebui făcută pe îndelete, putând fi un prilej de a te obișnui cu noua ta casă. Primul pas constă în montarea, dacă e cazul, și așezarea la locul lor a pieselor de mobilier. Abia apoi poți începe despachetarea „mărunțișurilor”: haine, cărți, veselă, decorațiuni etc.
Și pentru această operațiune ai avea nevoie, în mare, de două zile – deși aranjarea lucrurilor „la locul lor” se poate prelungi, ca parte a procesului de acomodare.