Munte sau mare? Care este cea mai profitabilă destinație pentru o investiție într-o locuință?

scris de Corina Sfia in categoria Ştiri imobiliare, Subiectul lunii
Publicat pe: 25 Iunie 2024, Ultima actualizare: 07 August 2024

Muntele sau marea, fiecare cu farmecul său oferă pe lângă un stil de viață relaxant, oportunități de investiție și de obținere a unui venit pasiv. Astfel, a deține un apartament într-o zonă deosebită, aproape de munte sau de mare și a obține un profit, nu este doar un vis, ci poate deveni chiar realitate. Într-un interviu video cu Alexandru Pricop, Managing Partner SVN România, sunt oferite date și informații despre perspectivele investiționale. Vezi aici interviul.

Cererea pentru proprietățile investiționale din zonele turistice, numite și “second home” este în creștere, potrivit specialiștilor. În România, acest lucru se datorează faptului că locuințele se mențin la un nivel de accesibilitate destul de bun, raportat la media europeană, dar și faptului că românii încearcă să își protejeze banii de inflație și să obțină un venit pasiv.

“Pe o distanță relativ scurtă pe fâșia Mamaia Nord, vom găsi proprietăți care costă câteva zeci de mii de euro. Probabil că un studio îl poți achiziționa la 50.000 sau 60.000 de euro, și dacă ne îndreptăm spre Constanța, probabil vom găsi proprietăți care costă și 1.000.000 de euro,” afirmă Alexandru Pricop, Managing Partner SVN România.

În cazul achiziției unui apartament de tip studio sau de două camere, cel mai simplu calcul arată că profitul poate să ajungă și la 18.000 de lei în timpul sezonului estival.

La munte, în schimb, cu toate că prețul închirierii în regim hotelier este echivalentul unui apartament la mare – aproximativ 1.200 de lei pentru un apartament de tip studio, respectiv 15.000 de lei pentru un apartament de două camere – diferența o face sezonalitatea mai lungă. Astfel, muntele devine o alternativă mai atractivă, potrivit specialiștilor.

Urmărește interviul complet aici.

Corina Sfia, jurnalist de profesie, are o experiență de peste 16 ani în audio-vizual, comunicare și content marketing. S-a alăturat echipei Imobiliare.ro în anul 2021, iar în prezent este Video Content Manager și MC for events.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Build21: Comunități unite pentru succesul fiecărui proiect (P)

Build21 își construiește viziunea și succesul pe implicarea activă a trei tipologii de comunități esențiale: experții, investitorii și rezidenții fiecăruia dintre cele 21 de proiecte. Acest model colaborativ și...

citește mai departe
Rămȃne România o piaţă atractivă pentru investitorii imobiliari străini? (P)

Potrivit unei analize Deloitte publicate în 2024, România se dovedește încă o ţară ieftină din perspectiva preţurilor pe zona imobiliară rezidenţială. Pentru achiziţia unui apartament nou de 70 mp...

citește mai departe
Brașov vs Constanța. Cum investești inteligent într-un oraș-magnet pentru turiști? – ANALIZĂ Imobiliare.ro

Segmentul închirierilor în regim hotelier a devenit pe parcursul ultimilor ani tot mai atractiv pentru investitorii în imobiliare, iar două orașele-magnet atât pentru aceștia, cât și pentru turiști sunt...

citește mai departe
Poate fi investiția perfectă, dar vine la pachet cu o potențială capcană. Așa cauți oportunitățile în imobiliare ca un expert – VIDEO

Vrei să faci o investiție în imobiliare, dar nu știi ce ți-ar putea aduce cel mai bun profit? Ce părere ai despre un apartament într-un bloc vechi? Interiorul a...

citește mai departe
Când investim în terenuri? Elementul cheie pe care trebuie să-l ai în vedere înainte de a cumpăra – VIDEO

Pentru cei mai mulți dintre noi răspunsul la întrebarea – ce reprezintă o investiție imobiliară? – este unul destul de simplu: să cumperi o casă sau un apartament. Ai...

citește mai departe