Munca în sistem „hibrid”, de acasă și de la birou, o alternativă (și) post-Covid-19

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 7 Octombrie 2020, Ultima actualizare: 07 August 2024
Sursă foto: Unsplash.com

Lucrul de la sediul firmei poate avea roluri multiple: de a menține spiritul de echipă, de a susține colaborarea între angajați, dar și pe cel de a potența creativitatea acestora.

Potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanță Colliers Internațional, multe companii au în plan să apeleze la munca de acasă și după epidemia de Covid-19 – intenția este de a avea un sistem de lucru „hibrid”, care să îmbine activitatea de la distanță cu prezența la birou pentru întreaga echipă. La chestionar au răspuns reprezentanți ai conducerii sau factori decidenți din 80 de companii cu activitate în diverse sectoare economice, având echipe de la câteva zeci până la mii de angajați.

Citește și:
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

Lipsa unui spațiu de lucru dedicat, una dintre marile provocări ale muncii de acasă

Lucrul (exclusiv) de acasă afectează coeziunea echipelor

Chiar dacă în 58% dintre companii nivelul de productivitate a angajaților a rămas neschimbat în perioada în care s-a lucrat de acasă, iar 25% au observat chiar o îmbunătățire din acest punct de vedere, 80% dintre respondenți au întâmpinat diferite provocări asociate acestui mod de desfășurare a activității în ultimele luni. „Prelungirea pe termen nedefinit a modelului actual ar duce, foarte probabil, la o adâncire a efectelor asupra coeziunii și colaborării echipelor, precum și la dificultăți în menținerea culturii organizaționale. Prin urmare, respondenții la sondajul Colliers International mizează pe un model hibrid de lucru odată ce va trece epidemia de Covid-19, în care toți angajații vor reveni la birou și vor lucra 1-2 zile (53% din firme) sau chiar 3-4 zile (33%) pe săptămână de la distanță”, explică reprezentanții companiei. În acest context, redefinirea modului de lucru implică, pentru majoritatea companiilor, transformarea birourilor în „hub-uri” menite să susțină colaborarea, să potențeze creativitatea și să mențină spiritul de echipă.

„Oamenii simt nevoia să interacționeze, să comunice ușor atât între ei, cât și cu managerii, să lucreze în echipă și să aibă un cadru în care pot crea sinergii și pot face schimb de idei. Toate indiciile arată spre un sistem mixt de muncă, în care angajații să-și păsteze flexibilitatea și dinamica modului de lucru la distanță, iar biroul să devină un hub menit să susțină colaborarea în echipe și să accelereze creativitatea și spiritul în echipă.”

Dominique Bogdănaș, Associate Workplace Advisory, Colliers Internațional

 

Citește și:
A fost finalizată cea mai mare achiziție de birouri. E un record absolut pentru piața din România!

Colliers: Volumul investițiilor imobiliare din România s-a majorat în primul semestru din 2020, în ciuda pandemiei. Investitorii caută în continuare terenuri, inclusiv pentru proiecte rezidențiale

Spațiile de birouri își păstrează relevanța

Potrivit studiului realizat de compania de consultanță, deși există încă incertitudini privind modul în care vor lucra în viitor, cele mai multe companii au în plan să păstreze spațiul de lucru ocupat înainte de pandemie, în ideea de a-l reorganiza pentru a răspunde noului mod de desfășurare a activității. Doar o mică parte dintre respondenți se așteaptă să-și extindă biroul, ca urmare a angajărilor pe care le-au făcut sau urmează să le facă în perioada următoare. Există însă și companii care se așteaptă la o restrângere a spațiului de lucru în viitor, ca urmare a evoluției afacerilor în această perioadă.

„Relevanța birourilor va rămâne ridicată post coronavirus, iar cea mai mare parte a companiilor vor regândi biroul astfel încât să răspundă nevoilor generate de schimbarea modului de lucru. Mișcările vor fi graduale acolo unde sunt luate în calcul restrângeri, în funcție de data de expirare a contractelor în vigoare, iar spațiile care vor deveni disponibile pe piață vor fi cel mai probabil absorbite în timp. Bucureștiul este un oraș cu un stoc relativ mic de spații de birouri în raport cu populația, de câteva ori mai redus față de orașele occidentale și cu peste 50% sub Varșovia, de exemplu, iar diferența este și mai mare în cazul orașelor regionale, ceea ce indică mai degrabă loc de creștere a stocului de birouri pe termen mai lung.”

Sebastian Dragomir, Partner & Head of Office Advisory, Colliers International

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Când estimează companiile că-și vor readuce angajații la birou. De asta depinde, în parte, revenirea pieței la nivelul de dinainte de COVID-19

Unii proprietari și chiriași de pe piața de birouri mizează pe o recuperare a segmentului office în a doua jumătate a acestui an, iar alții, începând cu 2021; totul...

citește mai departe
Imobiliarele românești rămân atractive pentru investitori, în ciuda provocărilor ridicate de COVID-19. Se menține inclusiv interesul pentru terenuri!

Aproape 70% dintre investitorii de pe segmentul terenurilor intenționează să ducă mai departe tranzacțiile pe care le au în derulare anul acesta. Investitorii instituționali continuă să fie interesați de...

citește mai departe
Stocul de birouri din București poate crește cu 25% în 2020 și 2021. Un influx consistent este așteptat anul viitor

În contextul unei competiții crescute pentru atragerea de noi chiriași, rata de neocupare poate ajunge la 12-13% până la finele acestui an. Potrivit unui raport de piață lansat de...

citește mai departe
2019, comparabil cu 2008 la livrările de spații comerciale moderne. Cum se întrevede 2020

Stocul comercial modern din România este distribuit aproximativ egal între segmentul de birouri, cel de retail și cel logistic. Pe parcursul anului 2019, dezvoltatorii imobiliari au livrat, la nivel...

citește mai departe