Vanzarea locuintei este cea mai importanta afacere din viata ta. De organizarea procesului de vanzare depinde reusita tranzactiei. Am vazut in etapa anterioara, cum se pregateste o locuinta pentru vanzare, dupa care, in etapa de astazi vei face publica intentia ta de vanzare.
De ce este acest lucru important? Pentru ca altfel nu existi. Piata imobiliara nu contine oferta ta si cumparatorii nu au astfel acces la ea. Practic nici nu te numesti “vanzator”, chiar daca intetionezi sa vinzi si iti pregatesti locuinta in acest sens, pana nu faci acest anunt public. Metodele si caile prin care tu iti vei prezenta locuinta sunt nelimitate si iti vom da cateva sfaturi in cele ce urmeaza.
Poate vei intreba, totusi, de ce este importanta aceasta ordine, sa pregatesti mai intai locuinta si apoi sa faci anuntul de vanzare? De ce nu invers, ca poate un cumparator interesat o va cumpara in starea in care este si nu este nevoie de reparatii sau mici imbunatatiri. Pentru ca este important sa vinzi, dar este si mai important la ce pret vinzi! Interesul tau este sa vinzi la un pret bun, care sa-ti permita sa investesti ulterior intr-o locuinta mai mare, sau in afacerea pe care ai pornit-o, sau in educatia copiilor, etc.
Ce variante ai pentru ca oferta ta sa fie cunoscuta publicului?
1. In primul rand iti recomandam sa apelezi la serviciile unei companii imobiliare profesioniste. Oferta ta va fi tratata corespunzator iar prezentarea facuta in mediile in care agentia respectiva se promoveaza, va atinge cele mai inalte standarde. Nu contestam faptul ca poate si tu detii anumite abilitati in acest sens, dar, nu uita: ei sunt profesionisti!
2. Anuntul imobiliar. Indiferent daca anuntul este postat in presa scrisa de specialitate sau pe paginile imobiliare de pe internet, anuntul tau trebuie sa fie simplu, atragator, sa contina cele mai importante elemente care descriu locuinta ta si, cel mai important, sa corespunda realitatii. De asemenea, imaginile cu oferta ta, trebuie sa fie reale, luminoase, placute ochiului, atragatoare, care sa creeze in subconstientul cumparatorului dorinta de a vrea mai mult, dorinta sa vizioneze locuinta ta.
3. Filmul de prezentare. Presupune, fie o pregatire dobandita deja in domeniu, fie costuri suplimentare. Oricum, nu trebuie sa alegi varinta high-class, si un material video scurt, chiar si cu imagini in slide-show, si o melodie de fundal placuta, pot avea un efect multumitor. Atat filmul de prezentare, cat si un set de fotografii si anuntul de vanzare, pot fi publicate fara costuri suplimentare, pe pagina ta de facebook( sau poti crea o pagina special pentru locuinta ta), pe site-ul sau blog-ul tau personal.
4. Poti apela si la rude, prieteni, cunoscuti, vecini, colegi de serviciu sau de facultate. Oricare dintre acestia pot fi interesati de locuinta ta, daca pretul cerut si conditiile oferite sunt corecte.
Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.