Mai sunt hotelurile o afacere rentabilă?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 13 Februarie 2012, Ultima actualizare: 13 Februarie 2012

Analiştii estimează că 2012 nu va aduce schimbări semnificative în piaţă, dar jucătorii de pe acest segment cred încă în potenţialul său pe termen mediu.

Dacă anii 2005-2008 au fost „perioada de aur” a pieţei bucureştene a hotelurilor, declanşarea crizei a dus la o reducere drastică a dezvoltărilor pe acest segment. Potrivit celui mai recent raport de piaţă realizat de compania de consultanţă Jones Lang LaSalle (JLL), această evoluţie se explică prin faptul că cele mai multe proiecte au fost amânate sau anulate din cauza condiţiilor dificile de finanţare. „Pe termen scurt, nu se previzionează decât o creştere marginală a ofertei de spaţii hoteliere având în vedere că multe proiecte sunt în continuare afectate de lipsa surselor de finanţare”, subliniază reprezentanţii JLL. Spre exemplu, pentru anul 2012 a fost anunţată deschiderea hotelului de 4 stele Europa Royale, cu un total de 92 de camere. De asemenea, compania spaniolă Hercesa are planificată, pentru primăvara acestui an, redeschiderea fostului hotel Cişmigiu, din imediata apropiere a parcului cu acelaşi nume. Această deschidere urmează să aducă pe piaţa bucureşteană un număr de aproximativ 60 de apartamente.

În ciuda mişcărilor destul de slabe pe acest segment, pe termen mediu şi lung, hotelurile se conturează ca un business atractiv pentru investitori. Un exemplu în acest sens este dat tot de Hercesa, care refuză să se limiteze la inaugurarea proiectului din centrul Capitalei şi intenţionează ca, în a doua jumătate a acestui an, să înceapă lucrările la o nouă unitate, situat în zona Mircea Vodă din Capitală. Sub numele de Hotel Căuzaşi, acesta va avea o capacitate de 120 de camere şi va necesita o investiţie de circa 14 milioane de euro.

Potrivit datelor JLL, la nivelul lunii ianuarie din 2012, la nivelul Capitalei existau 74 de unităţi hoteliere cu un total de 9.200 de camere. Circa 60% dintre acestea erau clasificate la 4 stele, fiind orientate cu precădere către turiştii din sectorul de business.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Hotelurile și pensiunile montane – noile oportunități turistice scoase la lumină de pandemie. Scurt ghid pentru investițiile avantajoase (OPEN HOUSE în curând)

Un business la înălțime sub panorama infinită a naturii, sănătatea pe care aerul montan o promite, apusul, răsăritul, … . Desigur, pentru mulți investitori ar putea fi unele dintre...

citește mai departe
Din oportunităţile de business ale crizei: hotel în centrul Capitalei la preţ de vilă

Turismul de afaceri este principalul pilon de susţinere pentru segmentul hotelier bucureştean. Pentru cei interesaţi de pornirea unei afaceri în industria ospitalităţii, momentul actual poate fi extrem de propice...

citește mai departe
Cât costă o cabană la munte? Mai puţin decât o garsonieră în Bucureşti!

La nivel naţional, există oportunităţi atât pentru cei care vor doar să aibă un loc unde să îşi petreacă vacanţa, cât şi pentru cei care se gândesc să facă...

citește mai departe
Operatorul hotelului JW Marriot se aşteaptă la afaceri în creştere cu 6% pe 2011

În prima jumătate a acestui an, compania a ajuns la o cifră de afaceri de 50,8 milioane de RON. Societatea Companiilor Hoteliere Grand SRL (SCH The Grand), compania care...

citește mai departe
Turismul balnear românesc, în stare avansată de degradare. Un timişorean vrea să investească 6 milioane de euro în reamenajarea a 4 hoteluri

Fondurile provin, printre altele, din tranzacţiile cu terenuri agricole derulate de omul de afaceri din vestul ţării. Când vine vorba de petrecerea unei vacanţe, din ce în ce mai...

citește mai departe