Proiectul de lege prin care este aprobat acordul de imprumut intre Romania si Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei pentru realizarea retelei de metrou intre Gara de Nord si Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni a fost avizat, miercuri, de Guvern, a anuntat premierul Emil Boc, potrivit Mediafax.
Documentul prevede incheierea unui acord in forma simplificata, prin schimb de note, intre guvernele Romaniei si Japoniei privind acordarea, prin Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei, a unui imprumut in valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioane euro), pentru proiectul de realizare a legaturii retelei de metrou a municipiului Bucuresti cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni.
Acordul privind imprumutul de peste 300 milioane de euro acordat Romaniei de Guvernul nipon a fost semnat, in luna martie, la Tokyo, cu ocazia vizitei efectuate de presedintele Traian Basescu in Japonia.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat, in vara anului trecut, ca a finalizat detaliile pentru contractarea de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala a unui imprumut de 300 milioane euro pentru constructia tronsonului de metrou.
El preciza atunci ca autoritatile romane cauta solutii de finantare pentru inca 500-600 milioane euro, in conditiile in care valoarea totala a constructiei liniei de metrou Gara de Nord-Piata Victoriei-Aeroportul Otopeni este de aproximativ un miliard de euro.
Conform indicatorilor indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Linia de metrou Gara de Nord – Aeroportul International «Henri Coanda-Otopeni»”, valoarea totala a investitiei, derulata pe o perioada de sapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde euro, dintre care 214 milioane euro vor fi alocate achizitiei de utilaje si echipamente.
Statiile au fost stabilite la Piata Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expozitiei, Piata Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Baneasa si Aeroportul “Henri Coanda” Otopeni.
Articol preluat de pe bloombiz.ro