În urma acestei măsuri, compania estimează că-şi va creşte capacitatea de producţie cu 30%.
Producătorul de plăci ceramice Lasselsberger (fostul Cesarom) a anunţat că până la finalul anului 2013 intenţionează să investească 14 milioane de euro în piaţa locală. “Investiţiile se vor îndrepta către retehnologizarea fabricii de la Cluj Napoca, către creşterea capacităţii de producţie prin inaugurarea unei noi linii, dar şi către infrastructura unităţii şi managementul calităţii”, a declarat Christian Morath (foto), directorul general al Lasselsberger. În urma acestei infuzii de capital, oficialii companiei estimează că în 2013 vor ajunge la o cotă de piaţă de 45%, faţă de 42%, cât este în prezent. Cea mai mare parte a sumei de 14 milioane de euro va fi absorbită de noua linie de producţie de plăci ceramice porţelanate, care fi inaugurată anul viitor şi care va permite fabricarea de noi tipuri de plăci ceramice. În urma acestei măsuri, capacitatea anuală de producţie a companiei ar trebui să se majoreze cu 30%, de la 6,5 milioane de metri pătraţi în prezent, la 8,5 milioane de metri pătraţi în 2013.
Cifră de afaceri constantă pe o piaţă în scădere
Investiţiile planificate pentru 2011 se ridică la suma de 4 milioane de euro şi vizează atât modernizarea liniei de producţie de plăci ceramice decorative, cât şi a întregii fabrici. Printre obiectivele companiei până în 2013 se numără şi îmbunătăţirea infrastructurii unităţii de producţie de la Cluj Napoca.
Pentru anul în curs, compania preconizează menţinerea cifrei de afaceri la nivelul anului trecut, respectiv aproximativ 38,5 milioane de euro, dar şi creşterea cotei de piaţă la 42%, faţă de 38% în 2010. Cota exporturilor ar trebui să rămână la nivelul de 5% din totalul cifrei de afaceri, urmând să crească la 7% anul viitor. Potrivit estimărilor companiei, piaţa locală de plăci ceramice ar trebui să înregistreze anul acesta un regres de 10%, similar cu cel de anul trecut.