JLL: În 2011 vor fi finalizate maximum 9 centre comerciale, din 15 anunţate

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 4 Mai 2011, Ultima actualizare: 04 Mai 2011

Deşi multe proiecte au fost anunţate, puţine corespund standardelor vest-europene şi nu toate au o dată sigură de livrare.
La nivelul real estate-ului autohton, segmentul de retail oferă semne solide de stabilizare. Cu toate acestea, consultanţii imobiliari nu se încred într-o revenire explozivă a acestui sector, ci privesc cu precauţie anunţurile dezvoltatorilor. Potrivit celui mai recent raport de piaţă realizat de compania Jones Lang LaSalle (JLL), anul acesta vor fi finalizate pe piaţa autohtonă maximum nouă centre comerciale noi, deşi cel puţin 15 au fost anunţate. Printre cele mai reprezentative proiecte comerciale ce urmează a fi livrate în 2011 sunt: Maritimo Shopping Center în Constanţa, Palas în Iaşi, Colosseum Retail Park şi extensia Băneasa Shopping City în Bucureşti. “Cu toate că numărul total al proiectelor anunţate pentru 2011 este mai mare decât în 2010, în continuare sunt foarte puţine proiecte de centre comerciale la standarde vest-europene. Acest lucru oferă un avantaj competitiv centrelor comerciale deja finalizate şi cu rezultate dovedite, limitând în următorii ani planurile de expansiune ale marilor retaileri”, subliniază reprezentanţii JLL.

Brandurile internaţionale susţin cererea de spaţii moderne
Potrivit raportului realizat de companie, segmentul spaţiilor comerciale trece în momentul de faţă printr-o perioadă uşoară de revenire, marcată de intrarea în piaţă a numeroase branduri internaţionale. “Cererea de spaţii comerciale va creşte încet dar sigur, fiind în special dominată de retailerii internaţionali care activează în mod direct pe piaţă (şi mai puţin prin franciză)”, spun autorii studiului.

În ceea ce priveşte chiriile, acestea se află într-un proces de stabilizare şi consolidare. Astfel, cele mai mari tarife practicate marile centre comerciale sunt cuprinse între 65 şi 75 de euro pe metru pătrat pe lună. Pe de altă parte, chiriile pentru spaţiile comerciale stradale au rămas relativ constante din trimestrul al doilea al anului trecut, situându-se la un nivel de 60-70 de euro pe metru pătrat pe lună.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Studiu: Cum spun românii că-și vor schimba obiceiurile pe fondul noilor „măsuri de relaxare”. „Instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate”

Oamenii își doresc să iasă mai mult în parc, să facă mai multă mișcare, dar și să meargă în vacanţe în interiorul ţării. Cele două luni de izolare și...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe
Prin atragerea a opt retaileri locali, ERA Shopping Park Oradea îşi creşte gradul de ocupare la 95%

Noile magazine activează pe segmentele de food şi fashion şi însumează o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi. În al doilea trimestru al acestui an, centrul comercial ERA Shopping...

citește mai departe
Bătălia megamallurilor, la final? Dezvoltatorul Colosseum: „Ar fi o sinucidere să mai construiască cineva un asemenea proiect”

Cel mai mare centru comercial din România şi din Europa se pregăteşte pentru începerea lucrărilor de construcţie în partea de nord-vest a Bucureştiului. Începând cu anul 2008, când a...

citește mai departe
Retailul autohton oferă randamente mai mari decât Franţa, Marea Britanie, Cehia sau Polonia. Totuşi, investitorii nu vor să cumpere aici

Cererea pentru proprietăţile de retail de cea mai bună calitate din Europa Centrală a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2008 încoace. Potrivit unui studiu de piaţă realizat...

citește mai departe