Românii care au venituri medii sau peste medie sunt cei care optează, de regulă, pentru concepte de design mai… altfel.
Dacă visezi la o baie sau la o bucătărie amenajate într-un stil nonconformist – iar banii nu sunt o problemă pentru tine -, nu e nevoie să te arunci din prima la produse de import. Pentru aceasta, poţi opta şi pentru produse realizate în România, care nu de puţine ori iau ele însele calea exporturilor. Kuma este o companie româno-daneză activă pe piaţa locală din anul 1998 şi specializată în crearea de concepte inedite de baie şi bucătărie. Compania deţine o fabrică în localitatea Băneşti, din judeţul Prahova, iar 80% dintre produsele realizate în această unitate de producţie merg la exporturi către ţările nordice – Danemarca, Suedia şi Norvegia. Din vânzările realizate pe piaţa autohtonă, 65% sunt generate de lanţuri hoteliere de 4 sau 5 stele, precum şi de dezvoltatorii de proiecte rezidenţiale, clădiri de birouri sau malluri. Totuşi, un procent important – restul de 35% – din vânzările pe piaţa locală sunt direcţionate şi către clienţii finali.
Mai jos poţi vedea câteva concepte de baie şi bucătărie de la Kuma:
O variantă şi pentru end-useri
De regulă, cumpărătorii interesaţi de astfel de idei de amenajare sunt persoane cu venituri medii şi peste medie, care îşi doresc o baie modernă, cu un design inedit. Un exemplu în acest sens ar fi conceptul neobişnuit de baie plus dormitor (foto 1), între cele două zone neexistând niciun perete despărţitor. Cel mai adesea, clienţii care achiziţionează produse ce îmbină luxul cu noutatea o fac pentru a le monta într-un imobil nou construit. Există însă şi excepţii. „Printre clienţii Kuma se numără şi posesorii de apartamente vechi, renovate, care doresc o schimbare de design. Cu toate că băile în astfel de locuinţe sunt de dimensiuni reduse, prin gama noastră specială putem oferi concepte inovative, în concordanţă cu spaţiul disponibil”, precizează însă Camelia Olesen, director executiv în cadrul Kuma România.
Un focus şi mai mare pe exporturi
Pentru anul 2012, oficialii companiei estimează o majorare cu circa 10% a cifrei de afaceri, până la trei milioane de euro, faţă de nivelul de 2,7 milioane de euro atins anul trecut. „Previziunile optimiste sunt susţinute de interesul tot mai mare pe care românii îl arată faţă de conceptele inedite pentru baie şi bucătărie”, spune Camelia Olesen. Aceasta estimează că un impact pozitiv asupra vânzărilor îl va avea şi lansarea exporturilor către noi pieţe precum Olanda, Franţa, Ungaria şi Bulgaria, principala ţintă în aceste ţări fiind segmentul proiectelor imobiliare.
Printre proiectele locale pentru care Kuma România a livrat până acum produse se numără lanţuri hoteliere precum Continental, Ibis, Ramada sau Golden Tulip, malluri (Băneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexuri rezidenţiale şi de birouri (Willbrook, Glass House, Upground), dar şi stadioane (CFR Cluj, Arena Naţională), sau noul terminal din cadrul Aeroportului Otopeni etc.
Citeşte şi:
STILUL CLASIC: Trei idei pentru amenajarea casei tale, în funcţie de buget
STILUL MODERN: Trei idei pentru amenajarea casei tale, în funcţie de buget
STILUL AVANGARDIST: Trei idei pentru amenajarea casei tale, în funcţie de buget