Creşterea economică din ultimele patru trimestre dă curaj străinilor din imobiliarul românesc, aceştia gândindu-se chiar la noi dezvoltări.
În ultimii ani, majoritatea investitorilor din imobiliare, indiferent de segmentul de piaţă pe care activează, au trecut în expectativă în ceea ce priveşte dezvoltarea de noi proiecte. În cele mai bune cazuri, aceştia s-au mulţumit să ducă până la capăt investiţiile deja anunţate sau începute, fără a se mai aventura să demareze altele noi. Evoluţia economică pozitivă a României din ultimele patru trimestre dă însă curaj jucătorilor dintr-un anumit domeniu – aceştia consideră chiar că momentul actual este unul oportun pentru noi dezvoltări. „Singurul segment din România care avansează este cel de retail. Concluzia este că, atunci când cineva ştie ce vrea şi este pregătit, România îi oferă oportunitatea de a dezvolta un proiect de succes”, a declarat Ilias Papageorgiadis, CEO al More Real Estate Services, la o conferinţă organizată de compania sa în cadrul târgului internaţional de retail MAPIC.
Spaţiile comerciale moderne, o necesitate şi în ţară
La rândul său, Ali Ergun Ergen, CEO al Băneasa Shopping City, se arată încrezător în potenţialul dat de creşterea economică. „Este momentul ideal pentru a investi în România. Aşteptările dezvoltatorilor şi retailerilor sunt mult mai compatibile. Creşterea economică nu a fost una majoră, dar este stabilă şi sustenabilă. Potenţialii investitori trebuie să fie atenţi la ce proiect, locaţie şi management aleg, dar România are un potenţial foarte mare pe segmentul de retail”, subliniază acesta. Ergun Ergen precizează faptul că Băneasa Developments pregăteşte noi investiţii în domeniu, pe segmentele de food şi leisure.
Christopher Shonn, CEO Argus, menţionează că sectorul spaţiilor comerciale nu are potenţial doar în Capitală, ci şi în celelalte mari oraşe ale ţării. Este important faptul că din ce în ce mai mulţi consumatori din ţară îşi doresc să aibă acces, la nivel local, la cât mai multe branduri internaţionale, în special de fashion. Potrivit lui Shonn, în acest context, dezvoltarea de noi proiecte de profil este inevitabilă pe viitor.
Oportunităţi pe nişe neexploatate
Participanţii la conferinţa derulată în cadrul MAPIC au reliefat faptul că real estate-ul autohton are nevoie nu doar de centre comerciale. “Există multe nişe care, în prezent, nu sunt exploatate la maximum, cum ar fi: hoteluri de cinci stele, spa-uri, big toy retail, cluburi de agrement. Acestea sunt segmente de care piaţa are nevoie şi care se vor dezvolta în următorii ani”, spune Sony Mordechai, preşedinte şi CEO în cadrul Global Eye Investments. Acesta este de părere că piaţa românească este în continuare o ţintă importantă pentru investitori. Deşi poate nu are un număr nelimitat de oportunităţi, această oferă totuşi câteva care sunt sigure.
Citeşte şi Creştere economică-record în trimestrul al treilea. Care sunt efectele în imobiliare?