CGMB a aprobat, luni, proiectul de hotarare privind completarea documentatiei tehnico-economice a obiectivului de investitii Pasaj Rutier Denivelat Basarab care suplimenteaza cu aproximativ 108 milioane de euro valoarea investitiilor, in aceasta suma fiind incluse cheltuielile din ultimii 2 ani, informeaza Mediafax.
Potrivit proiectului de hotarare, finantarea se va asigura din bugetul local al municipalitatii.
In raportul de specialitate al proiectului de hotarare se arata ca ultima modificare a indicatorilor a fost facuta in 2007, pe parcursul executiei lucrarilor aparand necesitatea realizarii unor lucrari suplimentare, ceea ce a determinat o noua analiza a componentelor proiectului si ajustarea indicatorilor tehnico economici.
In mai 2010 s-a actualizat valoarea devizului general valoarea totala a lucrarilor suplimentare prevazute fiind de 456.722.922 de lei (aproximativ 108 milioane de euro).
Potrivit directorului Directiei Transporturi din PMB, Madalin Dumitru, suplimentarea lucrarilor a avut in vedere atat schimbarea proiectului initial de realizarea a podului hobanat, devierile suplimentare ale retelelor de utilitati publice datorate neconcordantelor dintre planurile de situatii si realitatea din teren, finalizarea exproprierilor, precum si schimbarea statiei de la Podul Basarab sau realizarea trotuarului rulant amplasat in interiorul incintei cailor ferate.
Cea mai spectaculoasa lucrare urbana din Romania, la capitolul infrastructura, este in mod cert Pasajul Basarab, a declarat, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, joi, la prezentarea bilantului pentru doi ani de la preluarea mandatului.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor) si, respectiv, Soseaua Grozavesti, intregind astfel inelul principal de circulatie al Bucurestiului in partea de nord-vest.
Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole – raul Dambovita, peste podul existent si calea ferata, in zona Garii de Nord.
Articol preluat de pe bloombiz.ro