Grija față de natură începe să devină o prioritate și în țara noastră.
Deși la capitolul protecția mediului suntem în urmă față de alte țări europene, este îmbucurător că demersuri de acest gen apar tot mai mult și la noi. Un asemenea exemplu este reprezentat de parteneriatul strategic încheiat de grupul de retail Carrefour cu sucursala locală a organizației World Wide Fund (WWF), recunoscută pe plan internațional pentru inițiativele sale de profil. Valabil până la finalul anului 2019, acordul are ca scop evaluarea a 21.000 de hectare de păduri din România, în scopul identificării teritoriilor virgine și, apoi, obținerea statutului de protecție pentru acestea.
„Ne face o deosebită placere să ne implicăm alături de WWF România într-un proiect de identificare și protejare a pădurilor din România. Grija pentru mediu a fost întotdeauna o prioritate pentru Carrefour, declinată în diverse proiecte și direcții de acțiune – de la frigidere în magazine, care scad emisia de dioxid de carbon, până la încurajarea reciclării prin stațiile de reciclare din parcările magazinelor. Admirăm WWF România pentru tenacitatea de care dă dovadă în implicarea pentru protejarea mediului și suntem încrezători că și clienții ni se vor alătura în acest demers.”
Andreea Mihai, Director de Marketing & Comunicare, PR & Solidaritate, Dinamică Comercială & Pricing Carrefour România
Consum responsabil pentru un stil de viață sustenabil!
Parteneriatul are, totodată, și o importantă componentă de educație, acțiunile comune ale celor două entități urmărind promovarea consumului responsabil și a unui stil de viață sustenabil prin creșterea gradului de conștientizare a impactului pe care alegerile noastre zilnice îl au asupra naturii. „Ne dorim să putem dezvolta un dialog cu clienții Carrefour și vom derula împreună diverse campanii de informare a acestora ca să încurajăm un consum mai responsabil și o grijă accentuată față de natură”, spune Magor Csibi, Director WWF România.
„Prin acest parteneriat, WWF România urmărește multiple obiective de conservare. Pe lângă o implicare foarte directă a Carrefour România în protejarea ultimelor păduri virgine din România, vom genera împreună schimbări pozitive și în practicile de business ale companiei, pentru a asigura sustenabilitatea în domenii-cheie. Îmbunătățirea performanței de mediu a sectorului de retail e un obiectiv vechi al WWF, prin elaborarea anuală a unui studiu pe această temă și prin propunerea unor soluții concrete.”
Magor Csibi, Director WWF România
Fărâme de viață sălbatică
Pădurile virgine sunt ultimele ecosisteme forestiere în care natura supravieţuieste în forma sa pură, fără a fi afectată semnificativ de intervenția omului. În acestea trăiesc, într-o strânsă legătură, arbori de toate vârstele (unii dintre ei ajungând la sute de ani), alături de peste 10.000 de specii de animale – de la organisme unicelulare, ciuperci, plante, insecte și până la vietăți familiare precum mistrețul, cerbul, capra neagră, lupul, râsul, buha, ursul brun etc.
Protejarea pădurilor, a apelor și a speciilor de animale sălbatice sunt prioritățile WWF România. În țara noastră, organizația a contribuit decisiv la stabilirea criteriilor de identificare a pădurilor virgine, în anul 2012, urmând ca, între 2013 și 2016, să fie evaluate peste 100.000 de hectare considerate potențiale păduri virgine.