Această creştere a avut loc în ciuda diminuării volumului de construcţii, în special de locuinţe, din ţările sud-est europene, inclusiv România.
Producătorul de cărămizi Wienerberger, a anunţat, pentru prima jumătate a acestui an, o creştere de 18% a vânzărilor de cărămizi şi un avans de 25% în ceea ce priveşte livrările de pavaje în Europa de Sud-Est. Faţă de iulie 2009-iulie 2010, în perioada iulie 2010-iulie 2011, compania a înregistrat o creştere de 17% a veniturilor din regiune, până la 273 milioane de euro. În acelaşi interval, profitul operaţional al Wienerberger s-a majorat cu 45% în sud-estul continentului, ajungând la 44 milioane de euro. Aceste rezultate reflectă activitatea de pe pieţele din Polonia, Cehia, Rusia, Finlanda, statele baltice, Ungaria, Bulgaria, România şi alte state mici din Estul Europei. Rezultatele financiare pozitive ale companiei sunt notabile, ţinând cont de faptul că acestea vizează o zonă în care sectorul construcţiilor, în special pe segmentul rezidenţial, a scăzut constant în ultimii ani. În România, spre exemplu, volumul lucrărilor de construcţii a scăzut cu 4,7% în prima jumătate a anului, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
Focus pe produse ecologice
Pe plan global, veniturile Wienerberger au crescut în primele şase luni din 2011 cu 19%, până la 986 milioane de euro. În acelaşi timp, profitul operaţional s-a majorat cu 58%, ajungând la 123 milioane euro. În a doua parte a acestui an, reprezentanţii companiei se aşteaptă ca trendul pozitiv al vânzărilor să se menţină, asta în special pe pieţele din Vestul Europei, în Polonia, Cehia şi Rusia. Unul dintre obiectivele Wienerberger constă în livrarea de produse ecologice, care să contribuie la reducerea pierderilor de energie pentru construcţiile noi.