În 2010, România a atras investiţii imobiliare de 192 mil. euro

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 28 Octombrie 2010, Ultima actualizare: 28 Octombrie 2010

În cel de-al treilea trimestru al acestui an a avut loc o singură tranzacţie, în valoare de 4,5 milioane de euro.

Deşi la nivel mondial piaţa imobiliară dă semne de revenire, ţara noastră nu se înscrie încă pe un trend vizibil ascendent. „Până în prezent, volumul investiţiilor din România se situează la aproximativ 192 milioane de euro, rezultatele din trimestrul al treilea indicând cele mai slabe performanţe. Sectorul de retail rămâne liderul incontestabil, cumulând 92% din totalul tranzacţiilor”, subliniază Cristian Ustinescu, Investments Director, DTZ Echinox. Acesta precizează că, în al treilea sfert al anului, a avut loc o singură tranzacţie – în valoare de 4,5 milioane de euro. Obiectele acesteia au fost două centre comerciale din oraşe secundare din provincie, ambele parte a unor parcuri de retail.

Date fiind actualele condiţii de piaţă, volumul investiţiilor în real estate-ul românesc ar putea să nu depăşească 250 milioane de euro în acest an, arată estimările DTZ. Principalele motive pentru aceasta ar fi instabilitatea de pe scena politică, ce inhibă planurile a numeroşi cumpărători, precum şi rezervele băncilor cu privire la riscul de ţară perceput.

Europa, în creştere cu 40% faţă de 2009
Cu totul altfel stau lucrurile pe plan european. Potrivit datelor DTZ, investiţiile în proprietăţi comerciale (birouri, proiecte industriale şi de retail) s-au ridicat la o valoare de 63,6 miliarde de euro în primele nouă luni ale acestui an. Spre comparaţie, totalul înregistrat anul trecut a fost de 62,4 miliarde de euro. Franţa şi Germania au înregistrat majorări de 7% şi, respectiv, 3%, ale investiţiilor, în vreme ce, la polul opus, Marea Britanie a cunoscut un declin de 6%.

În acest context favorabil, reprezentanţii companiei estimează că volumul investiţiilor în Europa va ajunge la 89 miliarde de euro până la sfârşitul anului 2010, ceea ce ar reprezenta o creştere de 42% faţă de 2009. Tendinţa de creştere ar trebui să se menţină şi pe parcursul anului viitor. „Ne aşteptăm ca volumul investiţiilor în Europa să atingă 109 miliarde de euro în 2011, în creştere cu 21% faţă de estimarea de 89 miliarde de euro pe care am făcut-o pentru 2010”, subliniază reprezentanţii DTZ.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
România, printre țările din ECE care au încheiat anul pe plus la capitolul investiții imobiliare

Deși în primul semestru volumul achizițiilor s-a situat sub nivelul din 2020, piața a recuperat puternic în a doua jumătate a anului. România, Polonia și Slovacia sunt țările din...

citește mai departe
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
Cum au mers tranzacțiile de investiții în active imobiliare în primul trimestru din 2021

Deși în perioada analizată a fost consemnată o scădere comparativ cu perioada similară a anului anterior, specialiștii se așteaptă la o intensificare a activității în perioada următoare. Potrivit celui...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe