Imobiliare.ro trece la plata per anunţ. Ce ai tu de câştigat?

scris de Adriana Lefter in categoria Subiectul lunii
Publicat pe: 1 Octombrie 2010, Ultima actualizare: 01 Octombrie 2010

Prin reducerea majoră a volumului de oferte postate pe site, va creşte relevanţa şi calitatea prezentării acestora.

Începând cu 1 octombrie, www.imobiliare.ro lansează un nou set de pachete de servicii. Plata per anunţ, destinată agenţiilor ce postează oferte „la pachet”, apare astfel pentru prima dată pe piaţa autohtonă a anunţurilor imobiliare online. Dacă până acum un agent putea lista pe site un număr nelimitat de oferte în schimbul unui abonament, de acum încolo costurile vor varia în funcţie de numărul de anunţuri. Preţul plătit pentru un anunţ scade odată cu majorarea numărului acestora şi este cuprins între 3 şi 0,99 de euro. Noile pachete au între cinci şi 200 de oferte.

Un pas spre profesionalizare
Impactul imediat al acestei măsuri se anunţă unul major. Potrivit lui Adrian Erimescu, directorul general al www.imobiliare.ro, primul efect constă în reducerea drastică a volumului de oferte listate de agenţii. „Prin implementarea noilor pachete, din start are loc o filtrare. Pe site vor rămâne ofertele reale din piaţă şi cele vandabile. Practic, fiecare ofertă va avea un preţ. Agenţiile nu îşi vor permite să investească în oferte nevandabile sau să menţină pe site oferte expirate. În plus, tocmai pentru că vor plăti pentru ele, vor avea tot interesul să le prezinte cât mai bine posibil”, subliniază Erimescu. La rândul său, Claudiu Haţegan, broker/owner al agenţiei Klauss&Partners, crede că limitarea numărului de oferte ce pot fi postate pe site va produce o responsabilizare din punctul de vedere al corectitudinii, transparenţei şi detalierii anunţurilor. „E un pas spre profesionalizare”, crede Haţegan.

Oferte mai puţine şi mai bine prezentate
Cum se reflectă toate acestea asupra vizitatorului www.imobiliare.ro? În opinia lui Victor Zaharia, branch manager Coldwell Banker Opera, consumatorul final nu va percepe schimbarea imediat – cel puţin nu în termeni de volum, dat fiind că acesta vizualizează doar primele pagini rezultate în urma căutării lui, unde apar şi cele mai relevante oferte. O schimbare vizibilă se va resimţi însă în ceea ce priveşte calitatea ofertelor, crede Zaharia. Pentru că va fi nevoit să plătească pentru fiecare anunţ în parte, agentul se va obişnui să-şi prezinte mult mai bine ofertele, cu suficiente fotografii, detalii legate de proprietate etc. „Cred că e o direcţie corectă, adoptată la momentul potrivit”, spune directorul Coldwell Banker Opera.

80% dintre agenţii au acceptat noua direcţie
Care este reacţia agenţiilor la direcţia adoptată de www.imobiliare.ro? „Agenţii imobiliari care lucrează cu portofolii mici de oferte imobiliare, cei care promovează exclusivităţi, au înţeles că se va întâmpla un lucru benefic, micşorarea numărului de oferte existente pe portal ducând la o creştere a vizibilităţii acestora. Automat, numărul de leaduri generate per ofertă va creşte”, subliniază Iulian Niculae, directorul companiei Victoria Consult. Acesta precizează că nemulţumiri legate de plata per anunţ există din partea agenţilor care lucrau pe portofolii de sute de anunţuri, a căror menţinere pe portal ar genera costuri direct proporţionale. „Această schimbare îi va face însă conştienţi de necesitatea focusării pe anumite oferte, pe care le vor stăpâni mult mai bine”, punctează Niculae. Astfel, numărul maxim de oferte pe care o agenţie le poate posta pentru un singur agent este de 100. Recomandarea consultanţilor în vânzări ai www.imobiliare.ro este însă ca fiecare broker să aibă un număr maxim de 30 de oferte, pentru a asigura astfel o cât mai bună gestionare a acestora.

În acest context, adaugă Haţegan, vizitatorii nu vor mai trebui să „sape” printr-un maldăr de oferte, din care o parte nu mai sunt valabile. Aceştia vor putea găsi mai repede proprietăţile care îi interesează şi, totodată, vor putea identifica mai uşor un broker profesionist.

În pas cu piaţa europeană
Potrivit lui Adrian Erimescu, peste 80% dintre clienţii www.imobiliare.ro au fost de acord să lucreze potrivit noului model de business.

În marea lor majoritate, agenţii imobiliari care au rămas în piaţă au înteles că e nevoie să se ocupe la modul cel mai serios de ofertele pe care le reprezintă, că, pentru a rezista, au nevoie să câştige încrederea clientului final. De altfel, nivelul de calitate a ofertelor din portal a crescut constant, odată cu introducerea conceptului de oferte garantate. Aşadar, schimbarea de faţă este un pas firesc, determinat de evoluţia pieţei în ansamblul ei, explică directorul www.imobiliare.ro.

Cum arată schimbarea implementată de www.imobiliare.ro din perspectiva unei pieţe în curs de globalizare? „În Europa imobiliară, marile portaluri au trecut demult la acest sistem. În România, faptul că piaţa este cea a cumpărătorului, acum rezervat şi cumpătat, poate fi argumentul decisiv pentru alegerea aplicării acestei măsuri”, subliniază Iulian Niculae. În acelaşi timp, Erimescu este convins că, după ce lucrurile se vor aşeza în piaţă, şi ceilalţi jucători majori din online vor urma modelul lansat de www.imobiliare.ro.

Opinia bloggerului
Vizitatorul portalului va fi marele beneficiar al acestei schimbări. Diminuarea numărului de anunţuri, în corelaţie cu relevanţa crescută a acestora în oferta agenţiilor imobiliare, nu poate decât să ducă la un grad avansat de satisfacţie pentru vizitatorul portalului, clientul nostru.

Astfel, va scădea în mod semnificativ numărul de „rateuri” la contactarea agenţilor imobiliari ofertanţi, ţinând cont de faptul că aceştia îşi vor „drămui” anunţurile pe care le au la dispoziţie şi vor acorda astfel o atenţie sporită ofertelor listate. Va scădea, de altfel, şi timpul destinat de către vizitatori pentru sortarea ofertei adecvate dorinţelor specifice fiecăruia. Cred că, în final, cumpărătorul, vânzătorul sau chiriaşul va „sta” mai eficient pe portal.

Iulian Niculae, director Victoria Consult şi blogger pe iulianniculae.ro

Părerile cititorilor
17 păreri
  • ANDREI

    Da, si facturile au fost eliminate pentru a slava mediul, nu pentru a scadea cheltuielile firmelor, si Apple a renuntat la incarcator pentru a salva natura.

  • Daniel Dumitru

    Oare mai exista seriozitate?

  • Dabiel Dumitru

    Nu este corect. Veti pierde din popularitate. Sunt alte pagini care ofera gratuit.

  • Trella Tamas

    Stimate Domn. Spuneti ca sinteti total de acord cu schimbarea asta. Schimbare care s-a facut in ideea de-a elimina multe anunturi nereale si a evita capcanele de pe site. Daca la aceste putine anunturi sint in continuare anunturi nereale si capcane atunci in fond cu ce sinteti Dvs . de acord?

  • Willy Dorus

    Ca investor si visitator nu vad ce asi avea eu de cistigat daca dvs. percepeti o taxa pentru anunturi? De fapt am observat ca anunturile dvs au scazut enorm in ultimul timp si nu stiam de ce???!!!
    Acum am inteles dece au disparut majoritatea din anunturi. Eu cred ca este o greseala si daca pina acum visitam portalul dvs. de acum inainte voi visita alte portaluri pentru a vedea o gama variata de anunturi sa am de unde alege.

  • Traian

    total de acord cu schimbarea asta, dar nu toate anunturile voastre sunt reale. exista capcane pe site.

  • diogene67

    Si daca sunt proprietar si detin un pachet de 20 de locuinte, din care 10 vreau sa le dau publicitatii?

  • ema

    Eu tot nu am inteles cum va fi cu publicarea anunturilor pentru agentii…La cite anunturi ar avea dreptul o agentie care nu publica multe pe luna,ci doar citeva pentru ca doreste sa selectioneze clientii si sa aibe doar anunturi in exclusivitate si de actualitate,care sa nu stea lunide zile inutil.Incerc sa inteleg daca nu e mai convenabil anuntul pentru particulari decit multe si neactualizate pentru agenti?Noi lucram intr-un oras de provincie,Braila,si traficul nu este atit de mare.Ne avantajeaza si pe noi aceasta oferta,sau doar agentiile din orasele mari cu volum mare de trafic ? Va multumesc.

  • Trella Tamas

    Ma uit la rezultate si vad ca au disparut cam 80% dintre agentii. Atunci de unde vine ca 80% au fost de acord cu aceasta schimbare. Important este ca odata cu disparitia a multor agentii de pe portal au disparut si multe anunturi bune. Atunci un potential cumparator este avantajat sau nu? Cu relevanta este de discutat fiind-ca nu numai agentul sau agentie este responsabila cu relevanta. Pot sa postez un anunt zis relevant astazi, ca miine proprietarul sa schimbe atitudinea, si atunci iarasi nu mai este relevant anuntul. Cert este ca numarul anunturilor a scazut cu cel putin de 100 de ori, fata de anul trecut ce a fost postat pe site. Observatia din partea clientilor nu a intirziat sa vina: noi ce sa mai cautam pe site, ca abia mai avem din ce alege.
    Cu respect

  • Maxim

    mda va uitati numai la partea frumoasa a lucrurilor, dar ati uitat de mentalitatea romanului, la ce credeti ca o sa aduca acest sistem, e foarte simplu multe agentii o sa plece de pe acest site, ca sunt si alte portaluri foarte bune, o sa ramina doar agentiile mari care isi permit in momentul de fata, sa investeasca chiar daca sunt pe minus, dispun de surse financiare, si ce credeti ca o sa se intimple?? o sa fie o concurenta intre care agentie e mai smechera, si care agentie poate sa descrie o oferta cit mai frumos, dar nu real, o sa posteze toti cele mai tari oferte cu cele mai tari poze, si o descriere de nemaipomenit, dar care va fi putin probail reala oferta, va fi doar pentru a cistiga telefonul clientului, ca doar dai o groaza de bani pentru fiecare anunt, si nu se merita sa publici oferte reale pe care sa nu sune nimeni, cind vecinul tau a postat 100 de oferte de o frumusete nemaipomenita, deci va fi o concurenta nu de profesionalism imobiliar dar de profesionalism la mintit. e simplu fiindca asa gandeste romanul, si nu ai cei face deocamdata, si apoi exista, top listing, pai cum sa dai 50 de euro pentru 5 oferte, si sa fie reale, ofertele bune reale, se dau imediat nu au nevoie sa stea in top listing. iar agentiile smechere o sa acopere agentiile mici, si repet nu prin profesionalism, dar prin bani, ce are de castigat clientul, nimic, oferte la fel de ireale, care tocmai sau inchiriat, fie ca suna peste o saptamina sau peste o luna la acelasi numar, exista un sistem mult mai viabil, implementat deja de alte portaluri care duce la efecte mult mai bune(propria experienta) o sa le descriu in citeva cuvinte, nu cumperi anunturi, dar postezi cite anunturi doresti, ideia este ca nu ai voie sa postezi aceleasi anunturi, exista un sistem foarte bun care te avertizeaza in cazul postarii anunturilor dublicat, daca totusi o faci esti sanctionat, astfel poti introduce zilnic, cite oferte doresti! dar oferte noi, nu exista oferte top listing sau cu vizibilitate ridicata, toate sunt la fel, este o concurenta reala, de a-ti prezenta oferta, dar nu cu bani, un sistem destul de bun, si care functioneaza. sunt foarte curios la ce o sa aduca sistemul de pe imobiliare.ro, credac in citeva luni vor renunta. pina atunci nu vreau sa investesc in acest portal, si sunt sigur ca astfel vor gandi multi. merita sa dai 250 de euro pe luna, si sa publici oferte reale profesionale, cind altul isi ea cu 100 de euro 20 de oferte top listing isi pune 20 de oferte de o frumusete nemaipomenita, si tot va aparea in fata anuntului tau. asta nu e concurenta dar….. Oare chiar ai citit tot comentariul 🙂 mersi ca ai avut rabdare!!! N-am vorbit din aer, sunt in domeniu de foarte mult timp.

  • Adriana Dragusin

    Anunturile particularilor se vor publica in aceleasi conditii ca si pana acum. Pentru mai multe detalii, consultati rubrica Adauga Anunt.

  • Laur

    unde mi-a disparut commentul anterior?

  • Laur

    Dai un ban dar stai in fata, are logica. atata timp cat anunturile vor fi ok, noi avem de castigat.

  • Zamfirescu

    Sunt de acord sa plateasca agentiile, asa poate scapam de plevushca(80%). Cum ramane cu anunturile particularilor, celor ce chiar au ce prezenta aici, stiu sa o faca si nu mai vor sa auda de agentii?
    Multumesc!

  • Stefan

    Sunt total de acord cu filtrarea mai stricta. Erau oferte pe care le-am raportat a find total nevalabile (am sunat agentia) si inisitent doar de dragul reclamei nu vroiau sa-l stearga.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Viaţa după criză: cum va arăta noua generaţie de locuinţe

Deşi există destule apartamente noi la vânzare, puţini sunt cei care se pot apropia de majoritatea acestora. Pentru a merge mai departe, piaţa are nevoie (şi) de altceva. Dacă...

citește mai departe