După Capitală şi marile centre urbane, retailerul suedez ţinteşte acum oraşele de dimensiuni medii ale ţării.
Lanţul de retail H&M va deschide în centrul comercial Uvertura Mall (foto), din Botoşani, cel de-al 24-lea magazin al său din România şi primul din oraşul din nordul Moldovei. Unitatea va ocupa un spaţiu comercial de 1.575 de metri pătraţi şi se va desfăşura pe două etaje. „H&M îşi continuă expansiunea în România. După doi ani de prezenţă pe piaţa locală, suntem încântaţi de rezultatele obţinute şi observăm cu bucurie că românii apreciază articolele de fashion de înaltă calitate la preţuri accesibile. Privim cu entuziasm deschiderile de noi magazine în oraşele din România, pentru că astfel produsele noastre vor fi disponibile în întreaga ţară”, subliniază Lori Orosan, Expansion Manager pentru CEE (Europa Centrală şi de Est) la H&M.„Prezenţa H&M în centrul nostru comercial reprezintă o bază solidă pentru dezvoltarea viitoare a acestuia şi susţine obiectivul de a transforma Uvertura Mall în principala destinaţie de cumpărături din oraş şi într-unul dintre cele mai importante centre comerciale din regiune”, adaugă Dănuţ Prisecariu, proprietarul Uvertura Mall.
Botoşani, cel mai mic stoc de retail din regiune
Uvertura Mall, proiect dezvoltat de societatea cu capital integral românesc Moldova Mall S.A., are o suprafaţă închiriabilă de 15.000 de metri pătraţi şi va fi deschis în a doua jumătate a lunii martie a acestui an. Centrul comercial are în prezent o rată de ocupare de 82%, magazinele rămase fiind în negocieri avansate.
Potrivit datelor DTZ Echinox, compania care furnizează serviciile de property management pentru mallul din Botoşani, stocul de retail modern din oraş s-a situat la 119 metri pătraţi la mia de locuitori în 2012. Aceasta este cea mai mică valoare dintre judeţele din regiune, situându-se de cinci ori sub media de 562 de metri pătraţi din judeţul Suceava, de aproape trei ori sub nivelul de 339 de metri pătraţi din Iaşi şi de două ori sub media din Bacău şi Piatra Neamţ. „Piaţa de retail din Botoşani a beneficiat până în prezent de foarte puţine spaţii moderne, în ciuda unei perspective economice bune şi a potenţialului de creştere a consumului”, notează reprezentanţii DTZ.